سیاسی
جماران
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۱:۰۸:۴۷
نماینده مخالف طرح صیانت: نماینده‌ای داریم که نمی‌داند به چیزی رای داده است
نماینده مخالف طرح صیانت: نماینده‌ای داریم که نمی‌داند به چیزی رای داده است
جلال رشیدی کوچی در برنامه جهان آرا گفت: بر اساس سند بالادستی فضای مجازی که در کشور ما تعریف شده است، مجلس در مورد فضای مجازی باید لایحه قوه قضائیه را بررسی کند و طبق سند، مجلس رأسا وظیفه‌ای در این زمینه ندارد. از دوستان می‌خواهم برای اینکه حرفشان را به کرسی بنشانند، از مقام معظم رهبری هزینه نکنند.
جماران

جلال رشیدی کوچی، نماینده مخالف طرح صیانت گفت: هیچ مخالفتی با ضابطه‌مند کردن و سامان دادن به فضای مجازی ندارم و معتقدم هیچ کس مشکلی ندارد ولی در روش اجرایی کردن این ساماندهی بحث داریم.

*بر اساس سند بالادستی فضای مجازی که در کشور ما تعریف شده است، مجلس در مورد فضای مجازی باید لایحه قوه قضائیه را بررسی کند و طبق سند، مجلس رأسا وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

*از دوستان می‌خواهم برای اینکه حرفشان را به کرسی بنشانند، از مقام معظم رهبری هزینه نکنند.

*وقتی به گونه‌ای حرف می‌زنیم که انگار طرح مجلس نظر و پروژه حاکمیت است، بی بی سی هم به خودش اجازه می‌دهد تیتر بزند طرح صیانت با چراغ سبز رهبری کلید خورده است. اگر با هم اختلاف نظر داریم، به هم برچسب و تهمت نزنیم.

*نماینده‌ای در کمیسیون طرح تنظیم مقررات فضای مجازی داریم که نمی‌داند به چه چیزی رأی داده است. این فرآیندها و روندها وجود دارد آن وقت انتظار داریم مردم باور کنند ما می‌خواهیم چکار کنیم.

* در طرح اسمی از محدودسازی و مسدودسازی نیامده ولی آمده که کمیسیون می‌تواند هر کدام از خدمات‌دهندگان را با محدودیت جدی ترافیک مواجه کند یعنی با هر چیزی موافق نبودند، اینگونه محدودش کنند.

*طرحی که با شؤونات زندگی 80 میلیون آدم سر و کار دارد چگونه می‌خواهیم با چند نفر و چند ساعت جلسه تصویبش کنیم؟

*دولت مخالف و پیج منتسب به رئیس قوه قضائیه هم که مخالف، بسیاری از نمایندگان هم مخالف، چه اصراری دارند به تصویب؟

*طرح تنظیم مقررات فضای مجازی ایراد قانونی دارد و نباید به مرحله تصویب برسد که مردم دغدغه داشته باشند. دولت، مرکز پژوهش‌ها و شورای عالی فضای مجازی مخالف این طرح هستند.

*طرح باید به صحن بیاید، اگر مغایرت‌ها با قانون اساسی و سند چشم انداز برطرف نشود، رأی نمی‌آورد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما