سیاسی
فارس
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۱:۱۰:۵۳
العربی الجدید: رئیسی به عمان و امارات سفر می‌کند
العربی الجدید: رئیسی به عمان و امارات سفر می‌کند
یک روزنامه قطری گزارش داد که سفر به دو کشور حاشیه خلیج فارس در دستور کار رئیس‌جمهور ایران قرار دارد که یکی از آن‌ها به زودی انجام می‌شود.
فارس

روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن، شامگاه (دوشنبه)، خبر داد که سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به عمان و امارات عربی متحده سفر می‌کند.

این روزنامه به نقل از منابعی ایرانی که آن‌ها را آگاه خواند، گزارش داد که سفر به عمان و امارات در دستور کار رئیس‌جمهور ایران قرار دارد.

در این گزارش که اشاره‌ای نیز به نام منابع مذکور نشده، آمده است سفر رئیسی به مسقط در پاسخ به دعوت قبلی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان «به‌زودی» انجام می‌شود.

با این حال، العربی الجدید در ارتباط با سفر رئیس‌جمهور ایران به امارات عنوان کرد که رئیس‌جمهور ایران دعوت‌نامه‌هایی برای سفر به ابوطبی دریافت کرده؛ اما انجام این سفر در مقطع کنونی مطرح نیست و «به موقع» انجام خواهد شد.

این در حالی است که سلطان عمان اخیرا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ایران ضمن تبریک عید سعید فطر به او، از رئیسی برای سفر به مسقط دعوت به عمل آورده بود.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوزدهم اردیبهشت‌ماه، نیز در نشستی با اصحاب رسانه  رسما از سفر قریب‌الوقوع «تمیم به حمد آل ثانی» امیر قطر به ایران خبر داد و اعلام کرد: «این سفر در دستور کار است و به‌زودی انجام می‌شود و در پاسخ به سفر دکتر رئیسی به دوحه این سفر انجام می شود و حاکی از روابط بسیار نزدیک ایران و همسایگان است.»

خطیب زاده اضافه کرد: «این رفت و آمدها حاکی از سیاست حسن همسایگی جمهوری اسلامی ایران است.  

دستورکار سفر نیز قطعا دوجانبه و منطقه‌ای و رایزنی درباره موضوعات بین المللی است.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما