بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۰۸:۰۵:۱۳
مقام روس: اوکراین می‌خواهد سناریوی ماریوپل را در سیوِرودونتسک تکرار کند
مقام روس: اوکراین می‌خواهد سناریوی ماریوپل را در سیوِرودونتسک تکرار کند
رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه می‌گوید نظامیان اوکراینی از غیرنظامیانی که به همراه آنها در کارخانه «آزوت» در سیوِرودونتسک محاصره شده‌اند، به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
فارس

همزمان با تلاش‌های دولت اوکراین برای شبیه‌کردن محاصره نیروهای خود در کارخانه‌ای در شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» به محاصره کارخانه‌ای در شهر «ماریوپل»، مسکو نیز درباره تکرار همان سناریو هشدار داد.

«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه بامداد پنجشنبه گفت که اوکراین تصمیم گرفته تا سناریوی کارخانه «آزوفستال» در ماریوپل را این‌بار در کارخانه «آزوت» در سیوِرودونتسک واقع در استان اوهانسک تکرار کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، میزینتسف در این‌باره توضیح داد: «رژیم کی‌یف یک بار دیگر چهره واقعی و بی‌تفاوتی کامل خود را نسبت به زندگی زنان، کودکان و سالمندان بی‌گناهی که توسط تروریست‌های دیوانه در کارخانه آزوت اسیر شده‌اند، نشان داد. کی‌یف با ریاکاری بدون اینکه به آنها دستور توقف مقاومت بدهد، عملاً نشان داده قربانیان بعدی خود را تعیین کرده، همانطور که در ماریوپل چنین اتفاقی افتاد».

روز گذشته «سرگئی گیدای» رئیس اداره نظامی منطقه لوهانسک که توسط کی‌یف منصوب شده، گفته بود حدود ۵۰۰ نفر از ساکنان شهر سیورودونتسک در کارخانه آزوت باقی مانده‌اند که ۴۰ نفر از آنها کودک هستند.

بر اساس این گزارش، «رودیون میروشنیک» سفیر جمهوری خودخوانده لوهانسک در مسکو نیز خبر داد، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نظامی اوکراینی نیز در آزوت هستند که توسط نیروهای روس محاصره شده است.

به نوشته ریانووستی، میزینتسف در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد که هیچ مانعی برای نجات دادن غیرنظامیان از کارخانه آزوت وجود ندارد مگر موضع رژیم کی‌یف.

وی در این‌باره اظهار داشت: «فدراسیون روسیه علنا ​​و رسما اعلام می‌کند که هیچ مانعی برای خروج غیرنظامیان از محدوده نیروگاه آزوت وجود ندارد، به استثنای تصمیم اصولی خود مقامات کی‌یف و فرماندهان تشکل‌های ملی‌گرایانه که به نگه داشتن غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی خود ادامه می‌دهند».

پیش از این، ارتش روسیه به نیروهای اوکراینی که در کارخانه شیمیایی آزوت در سیوِرودونتسک محاصره شده‌اند، مهلت داده بود در روز چهارشنبه سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما