ورزشی
ورزش 3
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۱:۴۱:۳۶
زمان ثبت سرخابی‌ها در سازمان بورس
زمان ثبت سرخابی‌ها در سازمان بورس
سرپرست مدیریت بر نظارت بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد که امروز دو تیم بزرگ پایتخت در سازمان بورس ثبت می شوند.
ورزش 3

پس از سالها بالاخره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه حضور در بازار بورس هستند. روز گذشته بود که حسین قربانزاده معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی با ارسال توییتی از شکسته شدن طلسم واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت به بخش خصوصی و ورود استقلال و پرسپولیس به بورس خبر داد.
حالا اکنون خبر رسیده است که امروز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس ثبت خواهند شد و در آینده نزدیک نیز نماد سرخابی ها در بازار پایه فرابورس درج می شود.
در همین رابطه وحید روشن‌قلب، سرپرست مدیریت بر نظارت بازار اولیه سازمان بورس درخصوص آخرین وضعیت سرخابی ها گفت: با توجه به درخواست سازمان خصوصی سازی  امروز باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان ناشر اوراق بهادار نزد سازمان بورس به ثبت رسیدند.
او ادامه داد: با توجه به عدم کسب شرایط لازم توسط این دو باشگاه پذیرش در بورس و فرابورس امکان‌پذیر نشد. بنابراین در آینده در صورت طی روند قانونی، معاملات این دو باشگاه در بازار پایه فرابورس (خارج از بورس) انجام خواهد شد.
وی گفت: در بازار پایه فرابورس معاملات شرکت‌های سهامی عامی صورت می گیرد که ملزم به ثبت معاملاتشان در تابلوی بورس‌ها هستند اما شرایط پذیرش در بورس و فرابورس را ندارند.
روشن قلب اضافه کرد: شرکت‌هایی که در بازار پایه معامله می‌شوند شرایط سودآوری مداوم و شفافیت اطلاعاتی کامل را ندارند و لزوما شرکت‌های سوددهی نیستند.
سرپرست مدیریت بر نظارت بازار اولیه سازمان بورس در پایان گفت: افرادی که تمایل به انجام معامله در بازار پایه دارند قبل از انجام معاملات باید نسبت به تکمیل بیانیه ریسک اقدام کنند و آگاهی کافی را در این مورد داشته باشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما