بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۱:۴۵:۲۹
هزینه جشن‌های سلطنتی انگلیس از یک میلیارد دلار فراتر رفت
هزینه جشن‌های سلطنتی انگلیس از یک میلیارد دلار فراتر رفت
هزینه جشن‌های سلطنتی به مناسبت هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس، از یک میلیارد دلار فراتر رفت.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هزینه جشن‌های پنج روزه به مناسبت هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس به یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار رسید. ملکه الیزابت در این جشن‌ها در کنار ولیعهدش بر روی بالکن کاخ باکینگهام مشاهده شد.

جشنواره موسیقی با مشارکت ستارگان بزرگ موسیقی از جمله آندره‌آ بوچلی خواننده معروف اپرا در جهان، در برابر کاخ باکینگهام برگزار شد. حدود ۱۰ هزار نظامی، رقاص، عروسک گردان و هنرمند در این جشن‌های شرکت کردند و کالسکه طلایی که ۲۶۰ سال عمر دارد، در این جشن‌ها به نمایش گذاشته شد. این کالسکه طلایی به طور سنتی، برای مراسم عروسی و پادشاهی در خانواده سلطنتی انگلیس استفاده می‌شود.

همزمان با این جشن‌ها، مخالفان نظام سلطنتی در انگلیس خواستار پایان دادن به این نظام و انتخاب رئیس جمهور برای کشور شدند و از طریق نصب پلاکارد‌هایی در شهر‌های مختلف، مخالفت خود را نشان دادند. در ۹ شهر (آبردین، گلاسکو، نیوکاسل، لیدز، لیورپول، لندن، بریستول و بیرمنگهام) پلاکارد‌هایی در مخالفت با ملکه الیزابت نصب شد که از شهروندان این کشور می‌خواهد «ملکه الیزابت آخرین ملکه انگلیس باشد، به نظام سلطنتی پایان دهید»

این در حالی است که «مارتین مک تیگ» رئیس فدراسیون کسب و کار‌های کوچک انگلیس هشدار داد، اگر موج جدیدی از کمک‌های دولتی به سرعت ارائه نشود، حدود ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک در انگلیس، طی چند هفته، ورشکسته می‌شوند.

به گفته رسانه‌های انگلیسی، در ماه آوریل، نرخ تورم انگلیس به ۹ درصد رسید که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۲ به شمار می‌رود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما