ورزشی
خبر ورزشی
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۰:۰۰:۵۵
قیمت میهمانان خارجی صدا و سیما چقدر است؟
قیمت میهمانان خارجی صدا و سیما چقدر است؟
صدا و سیما هزینه جالبی برای دعوت از میهمانان ویژه برنامه جام جهانی انجام داده است.
خبر ورزشی

ویژه برنامه‌های شبکه‌های مختلف صدا و سیما  برای پوشش جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از چند روز قبل ازشروع رقابت‌ها آغاز شد. بخش‌های ویژه‌ این برنامه‌ها که شامل ارتباط مستقیم با اکیپ اعزامی به دوحه، برگزاری مسابقات پیش بینی برای مخاطبان، ارائه اطلاعات حاشیه ای پیرامون جام و البته حضور میهمانان ویژه باعث شد تا ویژه برنامه‌های صدا و سیما نسبت به دوره‌های قبل متفاوت تر باشد. از طرفی برنامه‌های ویژه برای جام جهانی به دلیل مخاطبان خاص این رویداد بزرگ باعث شده تا اسپانسرها علاقه زیادی به همکاری با برنامه‌های صدا و سیما و به ویژه شبکه سه که پخش بازی‌ها را هم به عهده دارد، داشته باشند.
در این دوره شبکه ۳ برخلاف دوره‌های گذشته از کارشناسان و میهمانان داخلی استفاده نمی‌کند و به سراغ چهره‌های مطرح خارجی رفته که در نوع خودش بسیار جالب بود. این کار ابتدا توسط عادل فردوسی پور تا حدودی اجرا شد و او توانست چند چهره سرشناس را به ایران بیاورد. با این حال و با توجه به درآمد بسیار خوب شبکه ۳ از جام جهانی ، مدیران این شبکه تصمیم گرفتند بخشی از درآمدشان را صرف دعوت از ستاره‌های دنیای فوتبال کند و کسانی را برای کارشناسی دعوت کند که وجهه بین المللی داشته باشند وخودشان هم در جام جهانی حضور داشتند.
شبکه ۳ تا به امروز نفراتی مثل ایوان الگرا (بازیکن سابق رئال و تیم ملی اسپانیا)، هری ردنپ (سرمربی سابق تاتنهام)، نونو گومز (مهاجم سابق تیم ملی پرتغال)، امانوئل پتی (هافبک سابق تیم ملی فرانسه)، دیوید جیمز (گلر سابق تیم ملی انگلیس) و ... را دعوت کردند تا بازی‌های جام جهانی را کارشناسی کنند. اما هزینه دعوت از این ستاره‌ها برای شبکه ۳ چقدر بود؟
طبق شنیده‌های ما ارزان ترین میهمان ویژه برنامه شبکه ۳ ۵۰۰۰  یورو وگران ترین میهمان ۱۰۰۰۰ یورو آب خورده است. این ستاره‌ها طبق توافق با واسطه ای که وظیفه دعوت از میهمانان خارجی را برعهده دارد، در ازای دریافت این پول حاضر شدند به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بازی‌های جام جهانی را برای شبکه ۳ ومخاطبانش کارشناسی کنند. در واقع ستاره‌های دنیای فوتبال به پول ما و با قیمت این روزهای یورو ، چیزی حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برای شبکه ۳ آب خورد که در مجموع و تا پایان جام جهانی  چند میلیارد خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما