ورزشی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۱۰:۵۷:۱۴
نازنین ملایی: دختران ایران‌زمین می‌توانند در المپیک بدرخشند
نازنین ملایی: دختران ایران‌زمین می‌توانند در المپیک بدرخشند
نازنین ملایی قایقران رویینگ کشورمان اگرچه موفق به کسب مدال نشد اما با حضور در فینال B المپیک یک نتیجه تاریخی را برای قایقرانی کشورمان رقم زد. پیش از این حضور در فینال D المپیک بهترین نتیجه ما بود اما ملایی 2 فینال بیشتر پارو زد تا در میان 36 پاروزن، در جایگاه یازدهم نگاه‌ها را خیره کند. او نشان داد با قایقرانی هم می‌توان در المپیک بعدی مدال‌آور شد. با نازنین ملایی بعد از برگزاری فینال B گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه‌ می‌خوانید.
آخرین خبر

یک نتیجه تاریخی رقم زدید؛ پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را می‌کردید؟
برای جامعه قایقرانی و جامعه ورزش کشورم خیلی خوشحالم، بخصوص جامعه ورزشی بانوان ایران که نگاهشان به المپیک تغییر کرد. هیچ‌چیزی برای ما غیرممکن نیست و دختران ایران زمین می‌توانند در المپیک بدرخشند.
 اما شما این غیرممکن را به ممکن تبدیل کردید.
عنوان یازدهم را به‌دست آوردم و به نظرم این رکورد خوبی است اما نباید در این‌میان واقعیتی را پنهان کرد و آن امکانات است. امکانات و اردوهای مناسبی برای حضور در المپیک نداشتیم، به همین دلیل این نتیجه در مقایسه دیگر رقبا نتیجه خیلی خوبی بود.
 رقبای شما همه عنوان‌دار جهانی هستند؟
بله، قایقرانی ایران 6 سال است که در مسابقات جهانی شرکت نکرده‌‌. برای اولین‌بار بود که اینجا رقبای‌ جهانی‌ام را می‌دیدم. همه آن‌هایی که در فینال A و B شرکت داشتند، همه‌شان با کسب رتبه‌های جهانی به المپیک رسیدند. به‌عنوان مثال رقیب آمریکایی‌ام در المپیک لندن حضور داشت و با کوله‌باری از تجربه به توکیو رسیده بود. 
 اما شما با این‌که تجربه جهانی نداشتید، به فینال رسیدید.
بله، این نتیجه نشان داد که برای مدال‌آوری در المپیک، قایقرانی به توجه بیشتری نیاز دارد.  
 گفته بودید هدف اصلی‌تان برای کسب مدال، المپیک 2028 لس‌آنجلس هست، اما با این نتیجه توقع را بالا بردید. 
قبل از حضور در توکیو، هدف‌گذاری‌ام فینال C بود اما 2 فینال بیشتر پارو زدم. تلاش می‌کنم زودتر از لس‌آنجلس در پاریس به مدال برسم، البته اگر امکانات با سطح توقع یکسان باشد. 
 ظاهرا جلیقه یخ هم برای شما دردسرهایی داشت؟
بله، خیلی دردسر ایجاد کرد.
 ماجرا چه بود؟ 
ما برای اولین بار با چنین امکاناتی مواجه می‌شدیم، قصد هم داشتیم تهیه کنیم اما در توکیو موجود نبود. باید از کشورهای دیگر به صورت اینترنتی خریداری می‌شد که زمان کافی برای رسیدن جلیقه‌ها به توکیو نبود.
 ظاهرا با خبرگزاری المپیک هم مصاحبه‌ای داشتید.
بله، دلیل موفقیتم را پرسیدند که گفتم یک دلیل اصلی این است که من از سال 2012 با یک مربی کار کردم. آقای افشین فرزام نقش پررنگی در موفقیت من دارد. آقای فرزام به من اعتماد به نفس داد که در ماده انفرادی می‌توانم موفق باشم. 
 دیداری هم با آقای باخ داشتید؟
بله، به‌همراه مربی‌ام آقای افشین فرزام به دعوت‌ رئیس کمیته IOC به حضورشان رفتیم. خوشحال بودند که یک قایقران از آسیا بجز چین توانسته در فینال‌های A و B حضور داشته باشد. من ورزشکار بورسیه IOC هستم و از این هم ابراز رضایت کردند که حمایت‌های کمیته بین‌المللی المپیک نتیجه داده و من به فینال‌های A و B رسیده‌ام.
هدیه توماس باخ به دختر قایقران ایران 
بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، افشین فرزام و نازنین ملایی مربی و قایقران المپیکی ایران دیداری با توماس باخ ‌رئیس کمیته بین‌المللی داشتند. در این دیدار توماس باخ از حضور یک آسیایی دیگر به همراه چین در فینال A و B المپیک ابراز خوشحالی کرد. در پایان این دیدار باخ یک ساعت مچی به به نازنین ملایی اهدا کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما