بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۸:۰۶:۳۸
دستور زلنسکی برای عقب‌نشینی و تخلیه کامل منطقه دونتسک
دستور زلنسکی برای عقب‌نشینی و تخلیه کامل منطقه دونتسک
رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را، که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند.
فارس

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد یکشنبه دستور عقب‌نشینی از خط مقدم دونتسک در شرق این کشور را صادر کرد.

زلنسکی طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را، که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،  وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت صدها هزار نفر که هنوز در مناطق جنگی در استان دونباس هستند، باید آنجا را ترک کنند.

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه به ساکنان این مناطق غرامت پرداخت می‌کند، اظهار داشت: «هر چه تعداد مردم بیشتری همین الان منطقه دونتسک را ترک کنند، ارتش روسیه زمان برای کشتن افراد کمتری خواهد داشت».

زلنسکی همچنین افزود: «بسیاری از خروج خودداری می‌کنند، اما این کار باید انجام شود. اگر فرصت دارید، لطفاً با کسانی که هنوز در مناطق جنگی در دونباس مانده‌اند، صحبت کنید. لطفاً آنها را متقاعد کنید که باید ترک کنند».

از سوی دیگر، رسانه‌های داخلی اوکراین به نقل از «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر این کشور، خبر دادند که تخلیه باید قبل از شروع زمستان انجام شود زیرا منابع گاز طبیعی منطقه نابود شده است.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه غرب تمایلی برای دادن امتیاز درمورد بحران اوکراین ندارد، گفت فعلا امکان مذاکره با کی‌یف نیز وجود ندارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما