بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۴:۰۲:۳۰
فرمانده صهیونیست: سران اسرائیل هدف موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله هستند
فرمانده صهیونیست: سران اسرائیل هدف موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله هستند
فرمانده جدید مناطق شمالی در اراضی اشغالی با بیان اینکه حزب‌الله در روزهای آغازین جنگ آتی حدود 4000 هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک خواهد کرد، گفت که هدف موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله سران تل‌آویو خواهند بود.
فارس

«اوری گوردین» فرمانده جدید مناطق شمالی در اراضی اشغالی در مصاحبه با وبگاه عبری «والا» درباره حمله جنبش حزب‌الله لبنان به سران این رژیم در جنگ آینده هشدار داد.

بنابر گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه «العربی الجدید» به نقل از وبگاه والا، فرمانده مناطق شمالی در اراضی اشغالی گفت که حزب‌الله برای هدف قرار دادن سران اسرائیل از موشک‌های نقطه‌زن خود استفاده خواهد کرد و میزان آتشی که در این جنگ استفاده خواهد شد، زیاد خواهد بود.

اوری گوردین در این مصاحبه که تنها بخش‌هایی از آن امروز منتشر شده است، پیش‌بینی کرد که تعداد موشک‌هایی که حزب‌الله در جنگ آینده علیه رژیم صهیونیستی به کار خواهد گرفت، در مقایسه با جنگ سال ۲۰۰۶ ده برابر خواهد بود به‌طوری‌که در روزهای اول به صورت میانگین ۴۰۰۰ موشک شلیک خواهد شد و در روزهای بعد این تعداد به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ موشک خواهد رسید.

گوردین که به تازگی به عنوان فرمانده مناطق شمالی در اراضی اشغالی تعیین شده است، با تأکید بر اینکه تعداد موشک‌ها در جنگ آینده بسیار زیاد خواهد بود، ادعا کرد: «به‌رغم آنکه تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله کم است؛ اما تأسیسات راهبردی اسرائیل چه تأسیسات نظامی یا غیرنظامی هدف حملات حزب‌الله خواهند بود.»

فرمانده مناطق شمالی در اراضی اشغالی همچنین با اشاره به گستردگی حمله در جنگ آینده، پیش‌بینی کرد که سامانه‌های پدافندی این رژیم قادر به رهگیری موشک‌های حزب‌الله نباشند که این مسئله باعث افزایش تعداد تلفات در اراضی اشغالی خواهد شد.

اوری گوردین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد که حتی شهرهای «حیفا» و  «طبریا» نیز جزء اهداف حزب‌الله خواهند بود. او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تل‌آویو در تلاش برای حمله‌ای پیش‌دستانه علیه حزب‌الله است یا خیر، ادعا کرد: «ما قادر هستیم به هر آن کسی که برای ضربه به ما چه در تلاش است یا برنامه‌ریزی می‌کند، برسیم.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما