سیاسی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۰۸:۳۶:۵۰
ادعای شرکت ردیابی نفتکش‌ها: نفتکش ویتنامیِ توقیف شده توسط سپاه، آزاد شد
ادعای شرکت ردیابی نفتکش‌ها: نفتکش ویتنامیِ توقیف شده توسط سپاه، آزاد شد
«تانکر ترکرز» شرکت ردیابی نفتکش‌ها آخرین وضعیت نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس» که دو هفته پیش توسط سپاه پاسداران توقیف شد را تشریح کرد.
تسنیم

شرکت تانکر ترکرز که حرکت کشتی‌ها در آب‌های آزاد را رصد می‌کند، در پیامی توئیتری مدعی شد که نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس» که اوایل آبان‌ماه از سوی نیروهای سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف شد، ساعاتی قبل آزاد شده است.

شرکت تانکر ترکرز افزود: به نظر می‌رسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون کشتی SOTHYS  را آزاد کرده است. این کشتی در حال حاضر خالی از محموله بوده و به سمت جنوب در حال حرکت است. اگرچه گزارش شده است که مقصد این کشتی دبی خواهد بود، اما مسیر کنونی آن خلیج عمان است.

هفته پیش وزارت خارجه ویتنام اعلام کرده بود که این کشور در حال مذاکره با مقامات تهران بر سر توقیف یک نفتکش ویتنامی در سواحل ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان  ناکام ماند.

سپاه پاسداران همچنین با انتشار یک ویدیوی رسمی ماجرای توقیف نفتکش را به طور کامل به تصویر کشید تا هرگونه تلاش آمریکایی‌ها برای مخدوش کردن واقعیت‌ها خنثی شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما