بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۵:۰۱:۰۴
عون: لحن‌ "آرام‌تر" را در قبال عربستان ترجیح می‌دهم
عون: لحن‌ "آرام‌تر" را در قبال عربستان ترجیح می‌دهم
پس از انتقادات دبیرکل حزب‌الله لبنان از عربستان، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی گفت که لحن "آرام‌تر" درباره ریاض را می‌پسندد.
ایسنا

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگو با روزنامه "نداء الوطن" در واکنش به انتقادات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که درپیش گرفتن لحن "آرام‌تر" نسبت به عربستان را ترجیح می‌دهد.
وی هیچگونه نگرانی نسبت به اقدامات احتمالی جدید عربستان در راستای تشدید تنش در روابط با بیروت پس از اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله لبنان از خود نشان نداد و گفت: عربستان از سال ۲۰۱۷ تاکنون شدیدترین ابزارهایی که در اختیار داشته را به کار گرفته است.
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در واکنش به سخنان ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان که در آن حزب‌الله را «تروریست» توصیف کرده بود، تاکید کرد: تروریست کسی است که داعش و بمب‌گذاران انتحاری را به عراق فرستاد و هفت سال است که با یمن جنگ می‌کند."
عون در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به درخواست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای گفت‌وگو با هدف حل و فصل بحران این کشور، این درخواست را مثبت ارزیابی کرد.
وی با اشاره به مخالفت‌های نبیه بری با مواضع او گفت: این مخالفت کشور را متضرر کرده و مانع از تصویب قوانین در پارلمان شده است.
میشل عون در ادامه تاکید کرد که در دوره ریاست جمهوری او دستاوردهای مختلفی محقق شده است.
رئیس جمهور لبنان در ادامه اظهارات برخی مقامات مبنی بر تاثیر جبران باسیل، رهبر جریان آزاد ملی بر وی و طعنه آنها به "وجود دو رئیس" در کاخ ریاست جمهوری گفت: این ادعاها کذب است و با بی‌ادبی مطرح می‌شوند. داستان این است که آنها نمی‌خواهند جبران باسیل را بپذیرند و هرگاه چیزی از او خواسته‌اند از من درخواست کرده‌اند تا در امور او به عنوان رئیس جریان آزاد ملی و فراکسیون اکثریت در پارلمان ورود کنم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما