سیاسی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۲۲:۳۶:۵۰
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا؛ تحریم‌های متقابل اعمال و اعلام خواهد شد
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا؛ تحریم‌های متقابل اعمال و اعلام خواهد شد
سخنگوی وزارت امور خارجه، تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسؤلان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرد و آن را به منزله نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست.
تسنیم

ناصر کنعانی در ادامه افزود:جای تاسف عمیق دارد که انگیزه های خاص سیاسی و نیز استناد به اطلاعات بی پایه، تحریف شده و ادعاهای ساخته و پرداخته معاندین ملت ایران و رسانه های شناخته شده وابسته به آنها، مبنای چنین تصمیم غلط و غیرسازنده ای قرار می گیرد.

کنعانی تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد:ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، بدلیل بی عملی و همراهی با تحریم های غیر قانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می کند.

کنعانی با رد تمامی اتهامات وارده به اشخاص و نهادهای ایرانی، افزود: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریمهای متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا در روز دوشنبه (۱۷ اکتبر) تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از ناآرامی‌های اخیر در ایران از سوی دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا علیه مقامات و نهادهای ایرانی انجام شده است.

دویچه‌وله گزارش داده است که اتحادیه اروپا در پی مرگ مهسا امینی تحریم‌هایی را علیه ۱۵ شخص و چندین نهاد ایرانی اعمال کرد.

رویترز نیز به نقل از آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، مدعی شد: ما امروز بسته تحریمی (علیه ایران) را برای مجازات اعمال می‌کنیم.

نام افرادی مانند عیسی زارع‌پور، محمد رستمی و حاج‌احمد میررضایی به عنوان اشخاص تحریم‌شده آمده است.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما