بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۶:۲۰
نظرسنجی؛ "ترامپ" بایدن را در انتخابات شکست می‌دهد
نظرسنجی؛ "ترامپ" بایدن را در انتخابات شکست می‌دهد
نتیجه نظرسنجی یک شرکت تحقیقاتی انگلیسی نشان می‌دهد، اگر همین امروز در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، دونالد ترامپ جو بایدن را شکست می‌دهد.
فارس

شرکت تحقیقاتی «ردفیلد و ویلتون استراتژیس»(Redfield & Wilton Strategies) که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد،  نتیجه یک نظرسنجی درباره میزان اقبال مردم آمریکا به جو بایدن و دونالد ترامپ را منتشر کرد.

روزنامه «دیلی میل» روز جمعه (دیروز) گزارشی درباره درباره نظرسنجی تازه در آمریکا درباره میزان محبوبیت جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه منتشر کرد.

طبق نظرسنجی شرکت تحقیقاتی «ردفیلد و ویلتون استراتژیس»(Redfield & Wilton Strategies)، اگر همین امروز در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، دونالد ترامپ پیروز خواهد شد.

به روایت نتیجه این نظرسنجی، در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر ترامپ با اختلاف ۶ درصدی از جو بایدن او را شکست خواهد داد.

طبق این نظرسنجی، ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها به دونالد ترامپ رای خواهند داد و سهم بایدن از آرای آمریکایی‌ها ۳۸ درصد خواهد شد.

البته ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این شرکت تحقیقاتی انگلیسی گفتند که آنها نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد.

ترامپ در نظرسنجی جدید «ردفیلد و ویلتون استراتژیس» در قیاس با نظرسنجی قبلی که اوایل ماه جاری میلادی اتخاذ شد با افزایش دو درصدی میزان آرا مواجه شده و میزان آرای بایدن اما در هر دو نظرسنجی ثابت مانده است.

طبق گزارش روزنامه «دیلی میل»، جو بایدن از تابستان سال جاری و با توجه به «خروج فاجعه‌بار (آمریکا) از افغانستان در نظرسنجی‌ها با مشکل روبرو شده است و محبوبیت او همچنان زیر ۵۰ درصد است و آمریکایی‌ها عملکرد او در قبال کووید (ویروس کرونا)، اقتصاد، مهاجرت و جرم و جنایت ناراضی هستند».

از جمله موضوعات قابل توجه در نظرسنجی جدید در آمریکا میزان حمایت رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به رئیس‌جمهور کنونی و سابق این کشور است.

طبق این نظرسنجی، ۸۷ درصد از حامیان دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که همچنان از این نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند و ۷۵ درصد از طرفداران بایدن هم گفته‌اند که به این نامزد دموکرات رای می‌دهند.

نتیجه این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده که اخیرا بایدن ۷۹ ساله در یک مصاحبه اعلام کرد که حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ احتمال نامزدی او برای این رقابت را بیشتر خواهد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما