ورزشی
مهر
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۳:۴۴:۱۵
«مسابقات انتخابی» باز هم برای محمد بنا حاشیه‌ساز شد
«مسابقات انتخابی» باز هم برای محمد بنا حاشیه‌ساز شد
نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از بازی‌های المپیک در حالی آغاز شد که باز هم بحث برگزاری رقابت‌های انتخابی و اعمال سلیقه شخصی، گریبان کادر فنی را گرفت.
مهر

بعد از بسته شدن پرونده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به ابقای محمد بنا به عنوان سرمربی تصمیم گرفت بدون اتلاف وقت، اردوهای آماده‌سازی برای رقابت‌های جهانی را بر پا کند.
بدین ترتیب ۳۲ فرنگی‌کار از سوی محمد بنا برای حضور در نخستین اردوی تیم ملی بعد از المپیک فراخوانده شدند که طی روزهای ۲۵ مرداد تا ۷ شهریورماه در خانه کشتی تمرین کنند. اما این اردو خیلی زود با اتفاقات و حواشی مختلفی از جمله قهر و ترک اردو همراه شد و نام سه فرنگی کار عنوان‌دار را به عنوان اردونشینان معترض مطرح کرد.
علیرضا نجاتی ملی پوش المپیکی ایران در توکیو و همچنین حسین نوری و مهدی فلاح، فرنگی‌کارانی بودند که به بحث رقابت‌های انتخابی انتقاد داشتند و حتی تا حدی پیش رفتند که تصمیم به ترک اردو گرفتند. البته علیرضا نجاتی بلافاصله بعد از انتشار این خبر اعلام کرد با هماهنگی کادر فنی و برای انجام امور شخصی از اردو رفته و مشکل خاصی با این موضوع ندارد!
اما مهدی فلاح مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی کشورمان همچنان بر تصمیم خود ایستاد و با صراحت در خصوص دلایل ترک کردن اردوی تیم ملی گفت: «پیش محمد بنا رفتم و به او گفتم به من گفته بودید به تورنمنت بلغارستان بروم تا بعد از آن برای جهانی نروژ انتخابی بگذارید، حالا انتخابی وزن ۹۷ کیلوگرم چه زمانی برگزار می‌شود که بنا در پاسخ به من گفت چون ساروی در المپیک به مدال برنز رسیده و امتیازش بالاتر است بدون انتخابی به مسابقات جهانی نروژ اعزام می‌شود. من در جواب گفتم مگر فدراسیون کشتی اعلام نکرده بود جام تختی جزو فرآیند انتخابی تیم ملی است؟ به هر حال من در جام تختی قهرمان شدم، چرا با وجود قهرمانی در جام تختی حق حضور در انتخابی را ندارم؟»
فلاح در ادامه افزود: «به محمد بنا گفتم مگر ساروی چهره شاخص شما نیست؟ پس اجازه دهید با من انتخابی بگیرد تا نفر خوب شما را هم ببرم اما قبول نکرد و گفت انتخابی نداریم و ساروی اعزام می‌شود. من هم وقتی دیدم حضورم در اردو بی فایده است خانه کشتی را ترک کردم.»
البته فلاح در اظهاراتش رفتن حسین نوری و علیرضا نجاتی از اردو را هم تأیید کرد و گفت آنها هم به همین دلیل اردوی تیم ملی را ترک کردند: «حسین نوری به محمد بنا گفته بود: «چرا انتخابی نمی‌گذارید؛ مگر خودتان نگفتید من در جام تختی کشتی نگیرم تا نفرات دیگر در جام تختی کشتی بگیرند تا بعد از آن انتخابی می‌گذارم؟ بنا هم گفته بود جام تختی جزو فرآیند انتخابی است. نوری هم گفته بود چطور به فلاح که در جام تختی اول شده می گوئید انتخابی نداریم، اما به من که با خواست خودتان در جام تختی کشتی نگرفتم می گوئید جام تختی جزو فرآیند است. نجاتی هم آنطور که شنیدم به این خاطر که قرار است دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم اعزام شود، اردوی تیم ملی را ترک کرده است.»
به هر حال با اتفاقاتی که در ابتدای اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جهانی نروژ رخ داده محمد بنا با چالش بزرگ و همیشگی خود یعنی رقابت انتخابی مواجه شده و باید طی چند روز آینده منتظر واکنش سرمربی تیم ملی و متولیان فدراسیون در این خصوص باشیم.
رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان قرار است طی روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر به میزبانی اسلو پایتخت نروژ برگزار شود که طبیعتاً کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی زمان زیادی برای اتلاف وقت و انرژی تا برگزاری این مسابقات مهم و بین‌المللی ندارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما