بین الملل
صداوسیما
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۳:۰۲:۱۴
پناهنده شدن هزاران نفر از ساکنان دونباس به روسیه
پناهنده شدن هزاران نفر از ساکنان دونباس به روسیه
وزارت امور اضطراری روسیه: هزاران نفر از ساکنان منطقه دونباس در حال ترک خانه و کاشانه خود و پناهنده شدن به روسیه هستند.
صداوسیما

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد به صورت ۲۴ ساعته به تخلیه شهروندان جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک در شرق اوکراین که به صورت یکجانبه اعلام جمهوری کرده اند، ادامه خواهد داد.

وزارت امور اضطراری روسیه افزود هزاران نفر از ساکنان منطقه دونباس در حال ترک خانه و کاشانه خود و پناهنده شدن به روسیه هستند. عملیات تخلیه به صورت ۲۴ ساعته و بر اساس طرح‌های تعیین شده انجام خواهد گرفت. تاکنون ۲۶ منطقه روسیه آمادگی شان را برای استقبال از آوارگان دونباس اعلام کرده اند.

مقامات منطقه روستوف روسیه نیز در پی سرازیر شدن آوارگان از دونباس، وضعیت آماده باش اعلام کرده اند. مسکو کارشناسانی از وزارت بهداشت و یک گروه کاری از وزارت امور اضطراری برای سازماندهی استقبال از آوارگان، به این منطقه فرستاده است.

خبرنگار روسیا الیوم با اشاره به تصاویر آوارگان گفت: آن‌ها خانه و کاشانه شان را در پی شنیده شدن صدای تیراندازی و گلوله باران مناطقشان ترک می‌کنند. این حملات را نیرو‌های اوکراینی در دونباس انجام می‌دهند. مردم این منطقه تلاش می‌کنند از جنگ بپرهیزند. اینجا یعنی منطقه روستوف به مرکز استقبال از آوارگان تبدیل شده است. مقامات این منطقه با رسیدن صد‌ها آواره، وضعیت آماده باش اعلام کرده اند.

یک زن گفت: «برای ما دشوار بود و گلوله باران می‌شدیم و برای جان فرزندان و نوه هایمان می‌ترسیدیم و همسر و دخترم همچنان آنجا هستند.»

صد‌ها مرکز استقبال از آوارگان می‌توانند هزاران نفر را بپذیرند. مسکو کارشناسانی از وزارت بهداشت و یک گروه کاری از وزارت امور اضطراری، به این منطقه فرستاده است تا استقبال از آوارگان را سازماندهی کنند، چون به احتمال زیاد بر تعداد آنان افزوده خواهد شد و نیاز‌هایی خواهند داشت. بیشتر آوارگان را نیز زنان، کودکان و سالمندان که از دونباس به روستوف می‌آیند، تشکیل می‌دهند. مناطق دیگری نیز آمادگی شان را برای استقبال از آوارگان اعلام کرده اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما