بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۷:۴۲:۰۸
دیدار وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره روسیه و ایران
دیدار وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره روسیه و ایران
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تاکید بر اهمیت تداوم کمک نظامی به اوکراین، درباره آنچه که «چالش‌های ایران» خواندند، گفتگو کردند.
فارس

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه با «کاترین کولونا» همتای فرانسوی، «آنالنا بائربوک» همتای آلمان و «جیمز کلِوِرلی» همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

طی این دیدار که در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل انجام شد، بلینکن درباره سفر از پیش اعلام‌نشده اخیر خود به کی‌یف و گفتگوهایش با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گزارشی ارائه کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت: «درباره اطلاعیه ما مبنی بر بیش از ۲.۸ میلیارد دلار کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین و همسایگانش صحبت شد. شرکت‌کنندگان، بر اهمیت ارائه کمک نظامی و انسانی بیشتر به اوکراین تاکید کردند».

در این بیانیه آمده است: «وزرای خارجه چهار کشور، تعهد محکم خود به حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، و همچنین اجرای قانون و عدالت برای قربانیان تهاجم ویرانگر روسیه، مجدداً مورد تایید قرار دادند»،

بر این اساس، بلینکن، بائربوک، کولونا و کلورلی همچنین درباره «چالش‌های ایران» و «تعهد آنها برای همکاری جهت رفع آن» صحبت کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز گفته بود توافق با ایران باید پیشبرد امنیت ملی کشورش را در پی داشته باشد و الزامات حداقلی واشنگتن را برآورده کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما