سیاسی
انتخاب
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۸:۱۲:۴۸
اولیانوف: ایران و غرب در مذاکرات بر سر بسیاری از مسائل، اختلافات بزرگی دارند
اولیانوف: ایران و غرب در مذاکرات بر سر بسیاری از مسائل، اختلافات بزرگی دارند
انتخاب

سفیر روسیه میخائیل اولیانوف اظهار داشت که روند کاری با هدف بازگشت به برجام آغاز شده است. او در عین حال هشدار داد که این کار [بازگشت به برجام] به دلیل اختلافات عمده [بزرگ] بین ایران و مشارکت کنندگان غربی بر سر بسیاری از مسائل، کار آسانی نخواهد بود.

 

میخائیل اولیانوف اظهار داشت که روند کاری با هدف بازگشت به برجام آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت: هیئت جدید ایرانی که در مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت می‌کند، آماده گفتگوی مستقیم با هیئت آمریکایی نیست.

اولیانوف در پاسخ به این سوال که آیا هیئت جدید ایران آماده مذاکره مستقیم با نمایندگان آمریکا در وین است، گفت: اینجا هیچ چیز تغییر نکرده است.

سفیر روسیه تصریح کرد که روند کاری با هدف بازگشت به برجام می‌تواند آغاز شده تلقی شود. این دیپلمات هشدار داد که این کار [بازگشت به برجام] به دلیل اختلافات بزرگ بین ایران و مشارکت کنندگان غربی در مورد بسیاری از مسائل، کار آسانی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با این حال گفتگو‌های امروز و گفتگو‌های جداگانه ما با رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران نشان داد که همه بدون استثنا به دنبال دستیابی به نتیجه مثبت هستند و این مهم‌ترین پیش شرط برای ادامه و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما