بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۰۹:۳۷:۳۸
واکنش آلمان به از سرگیری مذاکرات وین
واکنش آلمان به از سرگیری مذاکرات وین
وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به ازسرگیری مذاکرات وین، گفت که این کشور از احیای کامل توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.
ایسنا

به گزارش آسوشیتدپرس، در پی اعلام خبر از سرگیری مذاکرات وین، وزارت امور خارجه آلمان گفت که برلیت « در سطح کارشناسان» در مذاکرات شرکت می‌کند.
وزارت خارجه آلمان همچنین با گفتن این که از تلاش‌ها برای احیای کامل توافق هسته‌ای حمایت می‌کند؛  «اگرچه امید کمی نسبت به آن وجود دارد.»
آلمان در ادامه از ایران خواست که توافق را نهایی کند و گفت که این به معنای «صرف‌نظر کردن از مواضع بیشنه‌گرایانه در زمینه‌هایی است که فراتر از توافقند.»
واکنش وزارت امور خارجه آلمان به ازسرگیری مذاکرات وین در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته، انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات اعلام کرد که برای ازسرگیری مذاکرات برجامی درباره طرح ارائه شده از سوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وین می‌رود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، دیروز از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده کشورمان به وین جهت ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز در این رابطه گفت: در این دور از گفتگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف ها از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
او با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم نمایند.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا نیز برای ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به وین سفر کرده‌ است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما