سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۵:۴۵:۴۳
رییس‌جمهور: مکتب سردار سلیمانی نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک
رییس‌جمهور: مکتب سردار سلیمانی نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک
رئیس جمهوری تاکید کرد که مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک.
ایسنا

آیت الله سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در مصلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه شهید سلیمانی نه به عنوان یک فرد که به عنوان یک فرهنگ، راه و مکتب از سوی رهبری انقلاب اسلامی معرفی شد، اظهار کرد: اگر شخصیت یک فرد بسیار توسعه یافت دیگر فقط یک فرد حقیقی نیست، بلکه توسعه وجودی، او را شخصیتی می‌کند که به عنوان یک ملت و یک مکتب از او یاد می‌شود.

رئیسی: مکتب سلیمانی با ترور و موشک از بین نمی رود 

وی افزود: این مکتب نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک. مکتب می‌ماند و بقا دارد. امیرالمومنین وقتی که مالک اشتر به شهادت رسید در کلامی تاکید فرمودند که او از یک وسعت وجودی برخوردار شده است که راهش، راه امیرالمومنین است. راه حاج قاسم هم ادامه راه امام خمینی و امام خامنه‌ای است.
رییسی تصریح کرد: او اهل صدق، اخلاص و دلدادگی به خدا بود. برای کارهای بزرگ فقط خشیت الهی می‌تواند کمک‌کننده باشد تا از هیچ چیز و هیچ کس هراس نداشته باشیم. رمز موفقیت حاج قاسم هم همین خشیت الهی بود. او با علم به قدرت ظاهری آمریکا و همپیمانانش، از عمق جان عقیده داشت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس‌جمهور: سردار سلیمانی از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

رئیسی اظهار کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. وی ادامه داد: ایستادگی و دشمن شناسی در مکتب حاج قاسم بود. حاج قاسم یک سردار و سپهبد بود اما او را نباید فقط یک شخصیت نظامی دانست.

روایت رئیسی از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی

رئیسی درباره مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و فرمایش رهبری در خصوص حاج قاسم رئیس جمهوری در مصلی تهران گفت: روز تشییع حاج قاسم، رهبری فرمودند؛ قیامتی بر پاشده، این به معنای فتح دلها بود که فقط با دست خدا شدنی است. حاج قاسم مصداق آیه شریقه «وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم » بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما