بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۲:۱۴:۱۷
هشدار رئیس سازمان سیا به ترکیه درباره عملیات در شمال سوریه
هشدار رئیس سازمان سیا به ترکیه درباره عملیات در شمال سوریه
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا درباره نحوه عملیات هوایی این کشور در شمال سوریه هشدار داده است.
مهر

وب‌سایت آکسیوس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بیل برنز»، رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تماس تلفنی با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا هشدار داده که حملات توپخانه‌ای و هوایی ترکیه در شمال سوریه، نیروهای آمریکا در منطقه را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
تماس تلفنی بین سران سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و ترکیه پس از آن انجام شده که گفته می‌شود ارتش ترکیه در جریان حمله به سوریه، مناطق نزدیک به محل استقرار نیروهای اشغالگر آمریکا در «الحسکه» در شمال سوریه را هدف قرار داده است.
ترکیه از اواخر آبان و پس از حمله تروریستی در استانبول، به بهانه مبارزه با تروریسم و مقابله با شبه‌نظامیان کُرد، عملیات هوایی در مناطق شمال عراق و شمال سوریه را آغاز کرده ا ست.

در پی عملیات تروریستی در استانبول، ۶ نفر کشته و ۸۱ نفر دیگر زخمی شدند.دولت ترکیه می‌گوید عناصر پ‌ک‌ک عامل اصلی این عملیات تروریستی هستند. تروریست‌های پ‌ک‌ک اما با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند هیچ نقشی در عملیات تروریستی در استانبول نداشته‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما