بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۰۹:۳۵:۰۱
انصارالله: سازمان ملل باید مقاصد جدیدی به روی فرودگاه صنعا بگشاید
انصارالله: سازمان ملل باید مقاصد جدیدی به روی فرودگاه صنعا بگشاید
رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم پایبندی سازمان ملل به بازگشایی مقاصد جدیدی از فرودگاه بین‌المللی صنعا مطابق متن توافق آتش‌بس تاکید کرد.
ایسنا

به نقل از سایت شبلکه خبری المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در نشستی در صنعا با حضور عبد الوهاب یحیی الدره، وزیر حمل‌ونقل، محمد عبد الرحمان، رئیس اداره کل هواپیمایی یمن و رائد جبل، معاون او، گزارشی از پروازهایی که به موجب مفاد توافقنامه‌های آتش‌بس اول و دوم به مقصد امان انجام شدند، دریافت و اظهار کرد: سازمان ملل باید بر اساس مفاد توافقنامه آتش‌بس متعهد شود مقاصد جدیدی را از طریق فرودگاه بین‌المللی صنعا باز کند تا مشکلات شهروندان یمنی که برای درمان قصد سفر دارند و نیز اتباع خارجی، دانشجویان و تجار کاهش یافته و در نهایت این فرودگاه بدون هیچ محدودیتی و به شکل کامل بازگشایی شود.

المشاط در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به آموزش و ارتقای سطح شایستگی نیروهای شاغل در هواپیمایی کشور، مسؤولان مربوطه را به ارائه تمامی خدمات و امکانات لازم برای مسافران از فرودگاه صنعا و به مقصد آن تشویق کرد.

رئیس اداره کل هواپیمایی یمن نیز در این نشست تاکید کرد: فرودگاه بر اساس استانداردهای بین‌المللی مشغول به فعالیت بوده و تمامی تسهیلات لازم را به مسافران ارائه می‌کند.

سازمان ملل دوم اوت به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده آن به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر با تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه دیگر و طبق شروط قبلی موافقت کردند.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعا و به مقصد آن و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها جهت تسهیل عبورومرور افراد در داخل یمن بودند.

محمد عبد السلام، رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعا در این رابطه گفت: آتش‌بس به دلایلی در ارتباط با مسایل انسانی برقرار شد و این آخرین باری است که با تمدید آن طبق شروط فعلی موافقت می‌کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما