اجتماعی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۵:۵۴
تشدید بحران پشه آئدس با شروع بارندگی ها در جنوب کشور
تشدید بحران پشه آئدس با شروع بارندگی ها در جنوب کشور
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پی اعلام بارندگی‌ها، در خصوص به وجود آمدن مکان های رشد و تکثیر پشه آئدس هشدار داد.
باشگاه خبرنگاران جوان

محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اعلام بارندگی های شدید در جنوب کشور و استان هرمزگان، امکان به وجود آمدن مکان های مناسب جهت رشد و تکثیر پشه آئدس و دیگر ناقلین وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با رعایت چند نکته ساده توسط شهروندان، می‌توان از تکثیر این پشه در منزل و محیط اطراف خود جلوگیری کرد و یا آن را کاهش داد.

وی گفت: تمام ظروف نگهداری آب، منابع آب زیرزمینی، حوض و بشکه های آب باید درپوش داشته باشند، لاستیک های غیر قابل استفاده و زباله هایی مثل قوطی کنسرو و بطری ها که امکان جمع شدن آب در آنها وجود دارند از محیط منزل جمع آوری و درون سطل زباله ریخته شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ظروف آب زیر کولر، قایق های غیر قابل استفاده برعکس شده و یا  بطور کلی تمام ظروف و مکان هایی که احتمال جمع شدن آب باران در آنها وجود دارد، جمع آوری و بهسازی شوند.

حسین پور گفت: مهمترین و موثرترین روش جلوگیری از رشد و تکثیر و مبارزه با پشه آئدس و دیگر ناقلین بهسازی محیط و از بین بردن آب های راکد است و همشهریان عزیز می توانند با رعایت این نکات، موجب کاهش تکثیر این پشه ها در محیط زندگی خود شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: چاره اندیشی برای بهسازی محیط و از بین بردن زیستگاه پشه آئدس مهمترین قدم در پیشگیری از بیماری‌های تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا است چرا که بیماری‌های منتقله از این پشه‌ها به‌مراتب خطرناک‌تر و کشنده تر از پشه مالاریا است.

وی گفت: تهدید و آسیبی که بیماری منتقله از این پشه در جامعه ایجاد می‌کند تنها مختص سیستم بهداشتی و درمانی نبوده و از نظر بعد اقتصادی و سیاسی و امنیتی نیز تهدید خطرناکی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و همکاری بین بخشی و سایر ارگان‌ها استفاده کرده و بتوانیم به خوبی از ایجاد این بیماری جلوگیری و پیشگیری صورت گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما