ورزشی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۰:۲۳:۲۹
خبرگان ورزشی بیکار و غیرمتخصص/ ارتباطی با انتخابات کمیته ملی المپیک دارد؟!
خبرگان ورزشی بیکار و غیرمتخصص/ ارتباطی با انتخابات کمیته ملی المپیک دارد؟!
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست روز گذشته خود، خبرگان ورزشی را معرفی کردند که به نظر می‌رسد ابهاماتی در این خصوص وجود داشته باشد.
آخرین خبر


دکتر نصرالله سجادی نماینده دانش آموزی، مجید شایسته، مجید کیهانی، فریبا محمدیان و مهین فرهادی‌زاد به عنوان خبره ورزشی معرفی شدند.
آنچه مشخص است، حداقل رزومه کارشناس خبره ورزشی باید تجربه بازی‌های المپیک باشد اما به جز دکتر نصرالله سجادی کدام یکی از این افراد با چنین تجربه‌ای، به عنوان کارشناس خبره ورزشی انتخاب شده‌اند. آیا کمیته ملی المپیک اطلاع دارد که افراد هیات اجرایی کمیته ملی الکپیک افرادی بیکار و غیر متخصص را به عنوان کارشناس خبره بازی‌های المپیک انتخاب کرده است. 
عجیب اینکه این افراد در حال حاضر هیچ سمتی در فدراسیون‌های ورزشی ندارند و می‌دانند که اگر این پست را هم از دست بدهند، دیگر جایی در ورزش نخواهند داشت.
به نظر می‌رسد همه چیز به تغییر آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی برمی گردد، آیین نامه‌ای که از حضور برخی افراد در انتخابات کمیته ملی المپیک جلوگیری خواهد شد.
آیا کمیته ملی المپیک از طریق آیین‌نامه خبرگان ورزشی، به دنبال اهدافی از جمله جلوگیری از کاندیداتوری افراد سیاسی و مدیران با سابقه در انتخابات کمیته است.
ضمن اینکه آیین‌نامه خبرگان ورزشی به گونه‌ای تدوین شده که آن تعداد از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک که دیگر ریاست هیچ فدراسیونی را بر عهده ندارند شانس انتخاب به عنوان خبره ورزشی و حضور و کاندیداتوری در مجمع کمیته را داشته باشند. البته در آیین‌نامه از مدیران ارشد ورزشی هم به عنوان کسانی که می‌توانند خبره ورزشی شوند هم یاد شده است؛ اما این مسئله آنقدر کلی و مبهم است که مشخص نیست چه کسانی مدیران ارشد ورزشی محسوب می‌شوند.
بدون شک چنین تغییری در انتخاب کارشناس خبره ورزشی نگاه‌ها را به سوی انتخابات کمیته ملی المپیک سوق می‌دهد که قرار است اوایل شهریور ماه سال جاری برگزار شود. 
در این باره پیش از این صالحی امیری عنوان کرده بود که به هیچ عنوان قصد ماندن در کمیته ملی المپیک برای 4 سال دیگر را ندارد. وی حتی در نشست خبری این موضوع را به صراحت اعلام کرده بود.
با این حال با تلاش‌های پیدا و پنهانی که در حال انجام است، مشخص نیست که تا قبل از پنجم مرداد و زمان آغاز ثبت‌نام نامزدهای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک ترکیب خبرگان ورزشی به چه شکل خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما