اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۰۹:۴۸:۳۳
قطارهاي اربعين در انتظار تصميم ايران و عراق
قطارهاي اربعين در انتظار تصميم ايران و عراق
در شرايطي که روز اربعين در هفته نخست مهر ماه فرامي‌رسد، قطارهاي ايران به گفته مسئولان اين حوزه، منتظر تصميم‌ مسئولان ارشد دو کشور در خصوص نحوه برگزاري اين مراسم هستند.
ایسنا

کرونا با سويه‌هاي جديدي از دلتا تا لامبدا و غيره در کشورهاي مختلف جولان مي‌دهد، و فقط کم تر از يک ماه تا مراسم اربعين باقي مانده است. روز اربعين براي زائران حسيني اهميت بالايي دارد و در ساليان گذشته از هفته‌ها پيش براي شرکت در اين مراسم و به ويژه پياده روي ميليوني و با شکوه آن برنامه‌ريزي مي‌کردند. اما امسال هم مانند پارسال خبري از آن شلوغي‌ها و شور و اشتياق نيست. زائران حسيني نمي‌دانند اساسا اربعين ۱۴۰۰ مي‌توانند دوباره به سمت حرم امام حسين (ع) راهي شوند يا آنکه مانند پارسال همه چيز ممنوع شده و مرزها بسته مي‌شوند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده  توسط خبرنگار ايسنا تا کنون هيچ اطلاعيه رسمي  براي شرکت‌هاي حمل و نقل ريلي يا شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران مبني بر برگزار شدن يا نشدن اين مراسم ابلاغ نشده است و به نظر مي‌رسد مقامات دو کشور عراق و ايران همچنان در حال رايزني براي رسيدن به نتيجه مطلوب در اين زمينه هستند.

يک مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در اين باره به ايسنا گفت: تا کنون به غير از شنيده‌ها و اخبار رسمي، دستورالعملي در خصوص  برگزاري مراسم اربعين در کربلاي معلا يا نجف اشراف، به ما ابلاغ نشده است.

وي افزود: در وهله نخست منتظر تصميم‌گيري نهايي مقامات دو کشور عراق و ايران هستيم و در مرحله بعد تابع تصميمات و پروتکل‌هاي بهداشتي ابلاغ شده از سوي متوليان امر بهداشت مانند ستاد ملي مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خواهيم بود. هر تصميمي در اين زمينه اتخاذ شود، ان را اجرا خواهيم کرد.

اين مقام مسئول ادامه داد: شنيده‌ها و برخي اخبار رسمي منتشر شده هم مويد اين مسئله است، که احتمالا  اربعين به صورت مشروط و محدود برگزار  خواهد شد. شرکت راه‌آهن و شرکت‌هاي حمل و نقل ريلي همه توان خود را به کار خواهند گرفت تا به زائران اربعين حسيني خدمت کنند اما احتمال دارد مرزها مانند سال گذشته بسته باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما