سیاسی
خراسان
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۹:۵۲:۱۵
پروژه تخیلی کاترین شکدم از کجا آب میخورد؟!
پروژه تخیلی کاترین شکدم از کجا آب میخورد؟!
خراسان

جعفر یوسفی - خبرنگار

 در روزهای اخیر یک اکانت جعلی در فضای مجازی مطلبی را با عنوان «ترجمه مصاحبه جدید شکدم در اسراییل» منتشر کرد که در این مطلب خیالی اتهامات جنسی علیه مسیولین کشور مطرح شد. در این مطلب آمده بود که شکدم صیغه 100 تن از مقامات نظام بوده است. این مطالب بارها در فضای مجازی بازنشر شد.

سومین مطلبی که از کاترین شکدم به اسم «متن صحبت‌های شکدم در کلاب هاوس» منتشر شد ادامه همان مصاحبه جعلی بود که قصه های جنسی کاترین شکدم را با جزییات بیشتر توضیح داده بود و بدون آنکه کسی اصل صحبت های شکدم و صحت آن را بررسی کند در فضای مجازی این متن بارها بازنشر شد.

در روزهای گذشته رسانه هایی همچون تسنیم و Khamenei.ir دسترسی این زن به اطلاعات و منابع محرمانه را تکذیب کرده و گفتند صرفا بابت مواضع او یادداشت هایش منتشر شده و خبری از نفوذ نیست. قوه قضاییه هم نوشت این زن تنها 18 روز در ایران حضور داشته است. در این زمان کوتاه امکان ارتباط گسترده با مقامات و داستان پردازی های فضای مجازی امکان پذیر نیست.

اما شب گذشته کاترین شکدم مهمان زنده شبکه بی‌بی‌سی فارسی بود تا در مورد حواشی روزهای اخیر صحبت کند. او در این برنامه گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم. او گفت که این مطالب را او هم در فضای اینترنت دیده ولی آن‌ها را بیش از آنکه علیه خود بداند توهین به مقامات ایرانی تصور می‌کند.

«کاترین شکدم» اظهار داشت: برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام و آنکه در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته‌ام که ایران به دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی‌ام است که می‌تواند کسی بپذیرد یا نپذیرد. اما برای این حرفم نه به سندی دسترسی داشته‌ام و نه با کسی صحبت کرده‌ام

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما