سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۳۹:۴۸
حاجی دلیگانی: برای دور زدن قانون، فیش‌ حقوق های نجومی را پنهان کرده‌اند
حاجی دلیگانی: برای دور زدن قانون، فیش‌ حقوق های نجومی را پنهان کرده‌اند
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با وجود نهیب مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی اما همچنان پرداخت این حقوق‌ها ادامه دارد و متأسفانه برای دور زدن قانون، کارگزینی‌ها فیش‌های حقوق را پنهان کرده‌ و عمومی نیست.
فارس

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به پیگیری‌های مجلس درباره حقوق‌های نجومی اظهار داشت: مردم کارمندان و کارکنان دولت اگر هرگونه اطلاعات و اسنادی درباره حقوق‌های نجومی دارند می‌توانند آن را به نمایندگان مجلس و از جمله من ارائه دهند زیرا این اطلاعات می‌تواند برای پیگیری‌های قضایی و حقوق مؤثر باشد.
وی افزود: با وجود نهیب مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی اما همچنان پرداخت این حقوق‌ها ادامه دارد و متأسفانه برای دور زدن قانون، فیش‌های حقوق را پنهان کرده‌اند و عمومی نیست تا کسی آن را مشاهده نکند.
عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: متأسفانه سامانه حقوق و دستمزد که دولت حسن روحانی بایستی آن را عملیاتی می‌کرد اجرایی نشده است اما مجلس یازدهم برای پیگیری اجرای آن موضوع را در دولت سیزدهم دنبال خواهد کرد این در حالی است که اجرای این سامانه طبق قانون برنامه ششم توسعه از وظایف دولت محسوب می‌شود.
حاجی دلیگانی گفت: مجلس در آغاز مسیر مقابله با حقوق‌های نجومی قرار دارد و در این زمینه ابتدا اطلاعات مربوطه را در دست جمع آوری دارد و از مردم می خواهیم هر گونه مدارک، گزارش و اطلاعات در این خصوص را به کمیسیون ارسال کنند.
وی اظهار داشت: چون مسیرها و مجراهای قانونی حقوق‌های نامتعارف بسته شده است به شدت نیازمند همکاری مردم و صاحب نظران هستیم زیرا در ماه‌های پایانی دولت قبلی دریافت حقوق‌های نامتعارف در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی وجود داشت. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما