ورزشی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۲:۱۹:۲۵
دود دعوای مالکان زمین و مسئولان فدراسیون در چشم تنیسورها
دود دعوای مالکان زمین و مسئولان فدراسیون در چشم تنیسورها
رقابت‌های مقدماتی تیم تنیس دختران و پسران زیر ۱۴ سال با نتیجه‌ای یکسان یعنی کسب جایگاه یازدهم به پایان رسید؛ ‌نتیجه‌ای که در سایه ضعف‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و دعوای مالکان زمین و مسوولان فدراسیون گریبان بازیکنان را گرفته‌است.
ایرنا


چند روز پس از انتشار خبر پایان‌ کار تیم ملی تنیس دختران زیر ۱۴ سال کشورمان با ۳ باخت و یک برد و کسب جایگاه یازدهمی در رقابت‌های مقدماتی جهانی به میزبانی هند، خبر دیگری در مورد تیم تنیس پسران زیر ۱۴ سال منتشر شد؛ تیمی که با تکرار نتیجه‌ای مشابه، در جایگاه یازدهم به کار خود پایان داد.
خبری که بی‌ربط به اعتراضات نسبت به افزایش اجاره‌بهای زمین تنیس از سوی مالکان نبوده و داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس کشورمان هم در گفت‌وگویی با ابراز تاسف از مزایده زمین‌های مجموعه ورزشی انقلاب، گفته بود: با پایان زمان مزایده زمین‌های مجموعه مذکور، متاسفانه شاهد واگذاری این زمین‌ها با قیمت‌های نجومی به بخش خصوصی بودیم و به اعتقاد من با این اقدام، فاتحه تنیس به خصوص در بحث همگانی، خوانده شد.
وی افزود: با برگزاری این مزایده با مبالغ نجومی که تنها هدف آن، صرفا انتفاع مالی است، تنها ۴ درصد از جامعه می‌توانند از امکانات تنیس مجموعه انقلاب استفاده کنند. از طرفی، بدون شک بهره‌برداران این مجموعه به ناچار مجبور خواهند بود برای تامین اجاره‌های سرسام‌آور، نرخ اجاره زمین‌ها را چند برابر افزایش دهند و با توجه به بالا بودن نرخ ارز و به تبع آن، گرانی تجهیزات و لوازم تنیس، شاهد کاهش شدید علاقه‌مندی به این رشته و نابودی آن در آینده خواهیم بود.
به دنبال واکاوی علل و دلایل عدم موفقیت تیم تنیس دختران و پسران زیر ۱۴ سال، خبرنگار ورزشی ایرنا به گفت‌وگو با ندا دیبایی سرمربی تیم دختران زیر ۱۴ سال پرداخت. دبیایی یکی از علل ناکامی بازیکنان تنیس در مسابقات جهانی را عدم مشارکت آنان در مسابقات «ای‌تی‌اف» و «آی‌تی‌اف»  به دلیل هزینه‌های این دوره از مسابقات عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل هزینه‌های زیاد، بیشتر بازیکنان فقط خواستار شرکت در بازی‌های درون کشوری هستند. همین امر باعث شده که پیشرفت خوبی نداشته و در رقابت با شرکت‌کنندگان سایر کشورها ناتوان باشند.
دیبایی با تاکید بر اینکه تنیس نیازمند صرف وقت‌ و سرمایه‌گذاری بیشتر است، تصریح کرد: این هماهنگی‌ها باید پیش از برگزاری اردوها انجام شود اما متاسفانه ما بازیکنان را فقط در اردو می‌بینیم و به طور حتم بازیکنان حرفه‌ای هم یک هفته‌ای نمی‌توانند آمادگی کامل برای مسابقات پیدا کنند.
سرمربی تیم تنیس دختران زیر ۱۴ سال، با یادآوری اینکه اردو فقط در حد هماهنگی بازی‌ها کارایی داشته و به حرفه‌ای شدن بازیکن کمک چندانی نمی‌کند، اظهار داشت: بازیکنان با مربی‌های خود در زمین‌های معمولی تمرین می‌کنند سپس وارد اردویی می‌شوند که زمین هاردکورت دارد. در ایران متاسفانه با کمبود زمین هاردکورت مواجه هستیم و این زمین ها در دست بخش خصوصی و بسیار گران و پرهزینه هستند.
دیبایی ادامه داد: با این خصوصی‌سازی که صورت گرفته، فدراسیون تنیس زمین‌های در اختیار خود را از دست داده و این درحالی است که اگر فدراسیون زمین در اختیار داشته باشد می‌تواند به قیمت کمتر در اختیار بازیکنان قرار دهد و این معضل حل شود.
وی با ابراز خرسندی از تلاش‌های مسئولان فدراسیون برای تهیه زمین، خاطرنشان کرد: در صورت تامین نشدن زمین مناسب، نباید از بازیکنان انتظار امتیازآوری و کسب جایگاه برتر داشت. وضعیتی که در مورد تیم تنیس پسران هم صدق کرده و ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای تهیه زمین و همچنین نظارت یک‌ساله فدراسیون بر عملکرد بازیکنان را دوچندان کرده است.  

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما