سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۲:۵۲:۰۲
سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فرانسه با محوریت پگاسوس و ایران
سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فرانسه با محوریت پگاسوس و ایران
منابع رسانه‌ای در رژیم صهیونیستی خبر دادند، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم روز چهارشنبه (فردا) برای دیدار با مقام‌های فرانسه و رایزنی درباره ایران، لبنان و جاسوس افزار پگاسوس به پاریس می‌رود.
فارس

در شرایطی که جنجال‌ها درباره جاسوس‌افزار اسرائیلی «پگاسوس» باعث واکنش رئیس‌جمهور فرانسه شده است، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نظر دارد با سفر به پاریس درباره این موضوع و برخی دیگر از مسائل با مقام‌های فرانسوی رایزنی کند.

«آمیخای استاین» خبرنگار ارشد دیپلماتیک شبکه صهیونیستی «کان» خبر داد، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فردا چهارشنبه برای دیدار با وزیر دفاع فرانسه به پاریس سفر می‌کند.

به گفته این منبع صهیونیست، وزیر جنگ این رژیم در سفر به پاریس آخرین خبرها درباره تحقیقات تل‌آویو در خصوص جاسوس‌افزار «پگاسوس» را به اطلاع وزیر دفاع فرانسه می‌رساند.

خبرنگار ارشد شبکه صهیونیستی «کان» افزود، بنی گانتز در سفر به پاریس درباره مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و تحولات لبنان هم رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

 طی روزهای اخیر رسانه‌ای شدن خبرها درباره استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس بسیار خبرساز شده و واکنش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را هم به دنبال داشته است.

ماکرون یکشنبه هفته گذشته به‌صورت تلفنی با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفت تا مطمئن شود که تل‌آویو به‌شکل مناسبی در حال تحقیق درباره جاسوس‌افزاری است که یکی از شرکت‌های این رژیم تولید کرده است.

طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهور فرانسه در این رایزنی تلفنی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته بود که برای جدی گرفتن مسئله جاسوس‌افزار پگاسوس را جدی بگیرد.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» اخیرا فاش کردند که جاسوس‌افزار پگاسوس به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

پیشتر خبرگزاری فرانسه خبر داده بود، ظاهراً ماکرون هم در کنار شخصیت‌های جهانی، یکی از افرادی بوده که هدف حمله جاسوس‌افزار پگاسوس قرار گرفته است.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز از شرکت NSO مستقر در فلسطین اشغالی است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما