سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۰:۳۵:۱۱
ادعای رسانه صهیونیستی درباره پشت‌پرده حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت ایران
ادعای رسانه صهیونیستی درباره پشت‌پرده حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت ایران
یک رسانه صهیونیستی در گزارشی درباره مشکل ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت در ایران مدعی شد که احتمال دارد یک کشور پشت این ماجرا قرار داشته باشد.
ایسنا

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، شبکه عبری زبان کان در گزارشی به مشکل ایجاد شده در ارائه سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت بنزین در ایران در روز سه‌شنبه پرداخت و آن را یک حمله سایبری بسیار جدی توصیف و تصریح کرد که احتمالا "یک سازمان با قابلیت‌های تهاجمی بالا" پشت پرده این حمله قرار داشته است.

این شبکه صهیونیستی به نقل از کارشناسان حوزه سایبری گزارش داد: این هکرها کودک نیستند. آنها هکرهای حرفه‌ای هستند. بعید نیست که یک دولت (کشور) پشت پرده این حمله قرار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در همین رابطه، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری از پاسخ دادن به سوالی درباره حمله سایبری اخیر به جایگاه‌های سوخت در ایران طفره رفت و تنها مواضع دولت کشورش درباره از سرگیری مذاکرات وین را تکرار کرد.

شب گذشته سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی توسط یک کشور خارجی انجام شده، گفت: با تمهیداتی که از قبل از لحاظ امنیتی در نظر گرفته شده بود، به هیچ وجه به اطلاعات سهمیه مردم لطمه‌ای وارد نشده و فقط در نظام خدمت‌رسانی اختلال ایجاد شده است.

او در برنامه تلویزیونی درباره حمله به جایگاه‌های سوخت‌رسانی توضیح داد: این حمله ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه اتفاق افتاد و ما در همه جایگاه‌های بنزین کشور شاهد اختلال وسیع بودیم. دستگاه‌های مربوطه به مساله پرداختند و علائم یک حمله سایبری را مشاهده کردند. این حمله سایبری خوشبختانه خسارت‌های سخت‌افزاری به دنبال نداشته و فقط در ارائه خدمت به شهروندان ایجاد اختلال کرد که کارشناسان در مدت کوتاهی توانستند راه‌ حل رفع مشکل را پیدا کنند. حدود ۴۶۰۰ جایگاه سوخت‌رسانی بنزین در کشور داریم که باید اصلاحاتی در برنامه نرم‌افزاری‌شان انجام دهند و این کار از ساعت پنج بعدازظهر به‌تدریج در حال انجام است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما