بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۰:۴۴:۳۴
طالبان ادعای آمریکا در مورد تشدید فعالیت داعش در افغانستان را رد کرد
طالبان ادعای آمریکا در مورد تشدید فعالیت داعش در افغانستان را رد کرد
طالبان با رد ادعای آمریکا مبنی بر افزایش فعالیت های داعش در افغانستان اعلام کرد: به هیچ گروه اجازه نمی دهیم تا از خاک افغانستان برای ایجاد ناامنی دیگر کشورها استفاده کنند.
ایرنا


به گزارش طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: تا کنون ما مراکز زیادی از داعش را از بین برده ایم، نیروهای آنان اندک هستند و چند حمله را در مدارس و مساجد انجام داده اند و دیگر دستاوردی ندارند و ما در امنیت جدی هستیم به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم تا دست به نا امنی بزنند.

واکنش طالبان در حالی عنوان می شود که رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه مجلس سنا مدعی شد که براساس اطلاعات سرویس های امریکا، حضور داعش در افغانستان تا کنون خطری برای امنیت ایالات متحده نداشته است، اما شواهد پنتاگون نشان می‌دهند که داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در تلاش برای انسجام و سازماندهی در افغانستان هستند.

مارک میلی در ادامه افزود: من باور دارم که این ارزیابی ها درست هستند، به گونه‌ی که اطلاعات سرویس های ما نشان می‌دهد که داعش و گروه‌های دیگر تروریستی در تلاش هستند تا فعالیت‌های خود را دوباره در افغانستان شکل دهند اما آنان هنوز قادر به این کار نشده اند.

این مقام بلند پایه وزارت دفاع امریکا تاکید کرد که پنتاگون فعالیت‌های داعش را در افغانستان از نزدیک بررسی می‌کند و در صورت تهدید بر ضد آن اقدامات خواهد کرد.

حوادث متعدد چند هفته اخیر به ویژه ۱۳ حمله تروریستی هفته قبل که شدیدترین آنها در سه شنبه و پنجشنبه گذشته رخ داد، ده ها تن از شهروندان عمدتا شیعه افغانستان را به شهادت رساند و یا زخمی کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما