بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۲۳:۵۴
رسانه عبری: مکالمات نتانیاهو ۱۱ سال شنود شده است
رسانه عبری: مکالمات نتانیاهو ۱۱ سال شنود شده است
یک رسانه عبری زبان از ضبط و شنود مکالمات رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طی دوره نخست‌وزیری وی از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۹ پرده برداشت.
ایسنا

روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست" فاش کرد: سه سال پیش یک دستگاه ضبط صوت در دفتر بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق دولت رژیم صهیونیستی کشف شد.

این رسانه نوشت: این دستگاه طبق اطلاعات به دست آمده، در سال ۲۰۰۸ زمانی که ایهود اولمرت نخست‌وزیر بود نصب شده است و زمانی که نتانیاهو سکانداری دولت را به دست گرفت به آن توجهی نکرد و بدین ترتیب ۱۱ سال گفت‌وگوها و مکالمات نتانیاهو در دوران نخست‌وزیری ۱۲ ساله‌اش ضبط شده است.

طبق این گزارش، این دستگاه ضبط که در سال ۲۰۱۹ کشف شد، به دستگاه‌های مشابه نصب شده در دفاتر گابی اشکنازی، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، "عومیر پرتز"، و "ایهود باراک"، وزرای جنگ در دوران تصدی این وزارتخانه به عنوان بخشی از پرونده موسوم به "هارپاز" متصل بوده است.

اورشلیم پست در ادامه آورده است: پرونده "هارپاز" به اوت ۲۰۱۰ باز می‌گردد و در نتیجه مشکلات ایجاد شده میان باراک و اشکنازی بر سر مسائل مختلف و نیروهای امنیتی آغاز شد، چراکه گفته می‌شود دو طرف از یکدیگر جاسوسی می‌کردند.

این روزنامه نوشت: "بوآز هارپاز" افسر سابق ارتش اسرائیل، توطئه پیچیده‌ای را برای جعل سند و استفاده از آن به منظور تضعیف "یوآو گالانت"، اولین گزینه باراک برای جانشینی اشکنازی به عنوان رئیس ستاد ارتش در دستور کار خود قرار داد، که اشکنازی با آن مخالفت کرد و در سال ۲۰۱۸ هارپاز به این اقدام خود اعتراف کرد و محکوم شد.

رسانه عبری مذکور در ادامه گزارش داد: زمانی که کارکنان دفتر نتانیاهو دستگاه ضبط صوت را در سال ۲۰۱۹ کشف کردند، این اتفاق وحشت زیادی در اردوگاه نخست‌وزیر سابق ایجاد کرد و معلوم نیست که آیا این دستگاه که شامل ضبط تمامی تماس‌ها و مکالمات نتانیاهو در دیدارهای مختلفش است از بین رفته است یا خیر؛ اما از آنجایی که از بین بردن صداهای ضبط شده یک جرم جنایی جدی محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که فایل‌های ضبط شده به نوعی دست نخورده باقی مانده باشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما