اجتماعی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۱۳:۴۲:۴۳
متلاشی شدن ۴۸ مرکز قمار در تهران
متلاشی شدن ۴۸ مرکز قمار در تهران
رئیس پلیس تهران از متلاشی شدن ۴۸ مرکز قمار خبر داد.
تسنیم

سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح "اقتدار" توسط پلیس امنیت و فتای تهران بزرگ در تشریح دستاوردهای طرح اظهار کرد: در سومین مرحله از طرح اقتدار 120 نفر از اوباش سطح‌دار، عاملان شرارت، نزاع، مزاحمان نوامیس، حاملان سلاح غیرمجاز، اوباش موادفروش و گردانندگان مراکز فساد و قمار بازداشت شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف 8 قبضه سلاح جنگی، 140 قبضه سلاح سرد و 258 شبه سلاح در این طرح، افزود: هرگونه خرید و فروش شبه سلاح مجازات قانونی دارد.

به گفته این مقام انتظامی در سومین مرحله از طرح اقتدار 57 دستگاه بی‌سیم کشف شد و 48 مرکز قمار متلاشی شدند.

وی با اشاره به پلمب 62 واحد صنفی اعم از سفره‌خانه، قهوه‌خانه و باشگاه بدنسازی که پاتوق اوباش بود، از کشف 30 هزار نخ سیگار قاچاق و 35 تن غذای فاسد حیوانات خبر داد و گفت: در فضای مجازی نیز اقداماتی در برخورد با افرادی که مروج فرهنگ اوباشگری بودند انجام شد و 27 نفر از اوباش نوظهور و تبلیغ کننده فرهنگ اوباشگری را بازداشت کردیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: 11 نفر از فروشندگان دارو در فضای مجازی بازداشت شده و از آنها 120 هزار قلم داروهای کمیاب از جمله داروهای مرتبط با کرونا کشف شد همچنین 17 نفر از مروجان قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی بازداشت شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به انهدام یک باند 3 نفره مربوط به "اسکیمر" با 113 شاکی، بیان کرد: این متهمان کارت عابربانک و رمز کارت بانکی مردم را گرفته و از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

وی از بازداشت 6 متهم کلاهبرداری اینترنتی با 500 شاکی خبر داد و متذکر شد: طرح‌های اقتدار و عملیاتی پلیس برای ایجاد امنیت باثبات و پایدار به طور مستمر و با جدیت توسط پلیس‌های تخصصی اجرا می‌شود.

رحیمی ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت، یادآور شد: روز گذشته همکاران من در یک عملیات با یک گروه از سارقان درگیر شده و 2 نفر از ماموران پلیس مجروح شدند، در ادامه در کمتر از یک ساعت این مجرمان که از تهران متواری شده و به سمت استان مرکزی در حال حرکت بودند با همکاری پلیس استان مرکزی بازداشت شده و اکنون در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شکی بر گستاخ بودن و وقیح شدن مجرمان نیست، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته مجرمان در 4 مورد با مأموران پلیس در تهران درگیر شدند که نشان دهنده گستاخی آنها است و باید مطابق با این گستاخی‌ها، با آنها برخورد شود اما باید بگویم با این وجود ما حتی اندکی از انجام مأموریت‌های خود کوتاه نمی‌آییم، تعداد و سرعت عملیات‌های پلیس بیشتر شده و برای امنیت مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنیم.

به گفته وی در مدت زمان سپری شده از سالجاری وقوع جرائم در تهران یک درصد افزایش و کشف جرم نیز 2 درصد افزایش داشته است. البته بیشتر جرائم روی داده مربوط به جرائم خرد و با ارزش کمتر از 20 میلیون تومان بوده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما