بین الملل
مهر
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۴:۱۵:۳۶
نيويورک تايمز: در حمله پهپادي آمريکا به کابل بمب داعش در کار نبوده است
نيويورک تايمز: در حمله پهپادي آمريکا به کابل بمب داعش در کار نبوده است
يک روزنامه آمريکايي شواهدي منتشر کرد که ادعاي پنتاگون مبني بر لزوم حمله پهپادي انجام گرفته در تاريخ ۲۹ سپتامبر در نزديکي فرودگاه کابل را به چالش مي کشد.
مهر

نيويورک تايمز در گزارشي اعلام کرد که برخلاف ادعاي دولت واشنگتن، در حمله پهپادي که ماه ميلادي گذشته در کابل انجام و به کشته شدن غيرنظاميان منجر شد؛ هيچ بمبي مربوط به داعش وجود نداشته است.

روز ۲۹ آگوست (۷ شهريور)، قبل از تکميل فرايند خروج آمريکايي ها از فرودگاه کابل، پنتاگون مدعي شد که خودرو يک بمب گذار انتحاري را هدف قرار داده است. ادعا مي شد که اين حمله براي از بين بردن تهديد قريب الوقوع فرودگاه کابل موثر و اين وسيله نقليه حامل حداقل يک عضو داعش بوده است.

اما بعد از حمله مشخص شد که ۱۰ غيرنظامي ازجمله ۷ کودک در اين حادثه کشته شده اند. اکنون نيويورک تايمز با انتشار ويدئويي مي گويد فردي که پنتاگون ادعا مي کند عامل داعش بوده است؛ در واقع «زمري احمدي» مهندس الکترونيک بوده که براي يک شرکت آمريکايي کار مي کرده و روز حادثه، منزلش را به قصد انجام مسائل کاري ترک کرده است حال آنکه آمريکايي ها به اشتباه فعاليت روزانه وي را با آمادگي براي انجام عمليات انتحاري اشتباه گرفته اند.

در پاسخ به گزارش نيويورک تايمز، پنتاگون مدعي شد که همچنان در حال ارزيابي اين حادثه است حال آنکه باور دارد که اين اقدام مانع از انجام حملات بيشتر به فرودگاه کابل شده است!

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما