بین الملل
تسنیم
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۰۸:۰۰:۵۸
سید حسن نصرالله: پیروزی سال ۲۰۰۰ به سناریوی «اسرائیل بزرگ» پایان داد
سید حسن نصرالله: پیروزی سال ۲۰۰۰ به سناریوی «اسرائیل بزرگ» پایان داد
دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پیروزی سال ۲۰۰۰ به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان داد و اسطوره «ارتش شکست‌ناپذیر» را در هم شکست.
تسنیم



سید مقاومت لبنان تأکید کرد: روز به روز بیشتر و بیشتر به درستی و تصمیم خود برای رفتن به سوریه متقاعد می‌شویم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: اگر سوریه بار دیگر با موج دیگری از درگیری و مقابله با تروریسم مواجه شود، از رفتن به سوریه و حضور در میدان‌های نبرد تردید نخواهیم کرد.

سید نصرالله تصریح کرد: ما در محور مقاومت باقی می‌مانیم و روی این محور به‌عنوان یک محور قدرت برای مقابله با پروژه‌های هژمونی و دفاع از مقدسات حساب باز می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما هیچ مشکلی برای توسعه روابط لبنان به‌ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس نداشته و نداریم، اما برخی می‌خواهند لبنان را به یک دست‌نشانده تبدیل کنند و این چیزی است که ما نمی‌پذیریم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما به‌سمت جنگ داخلی یا درگیری‌های فرقه‌ای کشیده نشده‌ایم و کشیده نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مقاومت و ارتش لبنان‌اند، تأکید کرد که ایالات متحده درصدد کشاندن حزب‌الله به درگیری با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است و این یک پروژه دائمی و اعلام‌شده آمریکاست.

دبیرکل حزب‌الله عنوان کرد: برنامه اصلی ما در مرحله بعدی همکاری با گروه‌های مختلف سیاسی لبنان برای ساختن کشوری قوی و عادل است.

وی با بیان اینکه "میزان مداخله سفارت آمریکا در دوره اخیر، بیش از هر زمان دیگری است"، افزود: ما به‌دنبال یک کشور مستقل واقعی هستیم که تابع سفارت آمریکا یا هر سفارت دیگر یا قدرت خارجی نباشد.

نصرالله در پایان گفت: باید به‌نمایندگی از شما از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کنیم که همان روز اول حتی در حیات امام خمینی(ره) از ما حمایت کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره اهتمام ویژه‌ای به حزب‌الله داشتند و باید از ایشان تشکر کنیم که در طول این 40 سال، 10 سال در طول حیات امام و 30 سال در مدت رهبری انقلاب اسلامی لحظه‌ای از ما غافل نشد.

وی همچنین  گفت: باید از دوستان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی بکنیم که از ابتدا آمدند و با ما بودند و در پادگان‌های آموزشی تجربه‌های خودشان را به ما منتقل کردند و روحیه جنگیدن و شهادت را به ما آموختند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما