بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۰۸:۴۰:۲۵
فرانسه ۶ تبعه روس را به ظن جاسوسی اخراج می کند
فرانسه ۶ تبعه روس را به ظن جاسوسی اخراج می کند
وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پس از کشف عملیات مخفیانه توسط سرویس‌های اطلاعاتی ، ۶ تن از اتباع روسیه به ظن جاسوسی تحت پوشش دیپلمات از این کشور اخراج می‌شوند.
ایرنا

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: ۶ مامور روس که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت می‌کنند و فعالیت‌های آنها مغایر با منافع ملی ما تشخیص داده شد است، به عنوان « افراد نامطلوب » معرفی شدند.

در این بیانیه آمده است که سرویس اطلاعات داخلی فرانسه (DGSI) در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) پس از تحقیقات طولانی عملیات مخفیانه ای را که توسط سرویس های اطلاعاتی روسیه در خاک این کشور انجام شده بود ،فاش کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه جزئیاتی در مورد ماهیت عملیات ذکر نشده است.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه در پیام توییتری نوشت: سرویس اطلاعات داخلی فرانسه شبکه ای از عوامل مخفی روسیه را که علیه منافع ما فعالیت می کردند، شناسایی کردند.

وی در ادامه افزود: سرویس اطلاعات داخلی عملیات ضد جاسوسی قابل توجهی انجام داده و این سازمان را به دلیل مراقبت از منافع اساسی کشور مورد ستایش قرار داد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که فرانسه در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) اعلام کرد که ۳۵ دیپلمات روس را به عنوان بخشی از اقدام مشترک اروپا پس از حمله مسکو به اوکراین اخراج می کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما