سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۸:۵۵:۳۰
نماینده رهبر انقلاب: سیستان و بلوچستان با وحدت شناخته شده است
نماینده رهبر انقلاب: سیستان و بلوچستان با وحدت شناخته شده است
ایسنا

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت تربیت نسل جوان گفت: امروز هویت دینی و انقلابی نسل جدید ما را تهدیدهای تازه‌ای به مخاطره انداخته و فناوری‌های نوین به دشمن دسترسی داده تا با ارتباط نزدیک با نسل جدید آنان را در معرض مخاطره قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری در جمع علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم شهرستان سراوان افزود: با توجه به اینکه دشمن فکر و اندیشه و اعتقاد دینی جوانان ما را هدف قرار داده ما باید همه دست به دست هم دهیم تا بینش نسل جدید را تقویت و مستحکم کنیم.
وی بیان کرد: برای اینکه جامعه اسلامی رو پای خود بایستد باید به مسائل توحیدی اهتمام و تربیت نسل جدید را بر اساس اعتقاد و ارتباط با وحی برنامه‌ریزی تا از این طریق بتوانیم بر نقشه های شوم دشمنان غلبه کنیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: این مسائل زمینه سوء استفاده دشمنان و نفوذی‌ها شد و این افراد به دنبال نا امن کردن استان بودند که با هوشیاری مردم به اهداف شوم خودشان نرسیدند.
وی ادامه داد: با توجه به ارادت خاص رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ایشان یک هیئتی را به این استان اعزام کردند که تصیم ایشان بر این کار نشان از علاقه و توجه خاص ایشان به این استان است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان و بویژه سراوان با وحدت و امنیت شناخته شده است و این مساله در وحدت و امنیت ملی نیز تاثیر گذار است برای همین دشمنان به دنبال نا امن کردن این منطقه هستند.
وی بیان کرد: مامور هستیم تا سلام پرمهر و محبت رهبر معظم انقلاب را به شما برسانیم و خوشحالیم که توانستیم از نزدیک خدمت مردم در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برسیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما برای شنیدن حرف و مطالبات عزیزان و انتقال آنها به رهبر معظم انقلاب به استان آمدیم بنابراین حتی به صورت مکتوب هم شده موارد و مطالبات خود را به ما برسانید.
امام جمعه اهل سنت سراوان نیز گفت: اول انقلاب در بسیاری از شهرها مشکل پیش آمد اما مردم سراوان از همان روز اول با دل و جان انقلاب را پذیرفتند و به این نظام وفادار هستند.
مولوی عبدالصمد ساداتی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب از سراوان به عنوان شهر علم و فرهنگ و شهر طلوع آفتاب ایران یاد کرده‌اند و مردم این شهرستان ارادت خاصی به رهبر معظم انقلاب دارند.
وی تصریح کرد: در نشستی که در زاهدان در خدمت شما بودیم قول‌هایی مبنی بر شهید اعلام شدن بی‌گناهان و برخورد با افراد متخلف دادید که امیدواریم عملی شود.
امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: ما در شهرستان سراوان الگوی عملی وحدت داریم اما دشمن به دنبال سوءاستفاده و ایجاد شکاف در وحدت است.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان مردمی قانع و رازی هستند و با وجود حجم بالای مشکلات این مردم هیچکدام اعتراضی نکردند افزود: مردم ما اعمال تروریستی به هر نحوی که باشد را محکوم می‌کنند.
آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نیز گفت: وحدت در استان ما حاکم است و  گواهی می‌دهم که مردم شریف استان دوست‌دار ایران، انقلاب و مقام معظم رهبری می‌باشند و دشمنان نیز در پی ایجاد خلل در این وحدت هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد و دیدن قوت و پیشرفت امت او را ناراحت می‌کند بنابراین به‌دنبال آسیب زدن هستند اما مهم است ما هوشیار باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی در استان رخ داد که از همان ابتدا بر برسی عقلانی، جامع، منصفانه و دقیق حوادث تاکید داشتیم و بر اساس این بررسی‌ها برخورد با خاطی از هر طرف و احقاق حق همه اطراف قضایا را دنبال کرده‌ایم.
آیت‌الله محامی افزود: این براساس همان عقل، انصاف و منطق زمامداری اسلامی است و مورد توجه امام خامنه‌ای بوده که در این راستا زمانی که گزارش به آقا رسید موضوع را دنبال کردند و بنده نیز گزارش جامع حوادث را به ایشان دادم و پیشنهاداتی داشتم که به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شد و در این مسیر مطالبات بنده خیلی بیشتر از مطالبات خود مردم بود که به تایید رسید و بخشی اجرا شد و برای اجرای برخی دیگر نیز باید پیگیر باشیم.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در ادامه نیز تدبیر قابل تقدیر و حکیمانه ایشان را در اعزام هیئتی جهت ابلاغ سلام ایشان به مردم سیستان و بلوچستان شاهد هستیم که فرصتی برای مردم استان است تا حرف مردم را شنیده و مطالب را به ایشان برسانند.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی در استان بداخلاقی کرده و از این فرصت استفاده نکردندو به عبارتی فرصت‌سوزی کردند. رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند اعزای هیئت اعزامی پای حرف دل مردم بنشیند و امیدواریم حضور این هیئت برای استان ما مایه خیر و برکت باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما