بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۰۹:۰۰:۱۹
ژاپن هم به جمع تحریم کنندگان روسیه پیوست
ژاپن هم به جمع تحریم کنندگان روسیه پیوست
نخست وزیر ژاپن بامداد چهارشنبه پس از اعمال تحریم علیه روسیه توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا، اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال می‌کند.
ایرنا

فومیو کیشیدا پس از اعمال تحریم علیه روسیه توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا، گفت که توکیو نیز به تحریم کنندگان مسکو می پیوندد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کیشیدا  خواستار بازگشت مسکو به "راه‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین" شده است.
پیش از این نیز جاستین ترودو نخست وزیر کانادا  روز سه شنبه به وقت محلی پس از به‌رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوگانسک توسط مسکو در پارلمان کانادا، نخستین دور تحریم های اقتصادی علیه روسیه را اعلام کرد.
رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران درباره به رسمیت شناختن دو جمهوری مردمی در شرق اوکراین توسط روسیه اعلام کرد که اقدام ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه آغاز تهاجم به اوکراین است.
وی ادامه داد: همانطور که پوتین گفته، برای انجام آن از دوما کسب اجازه کرده است. بنابر این، وضع تحریم‌ها علیه روسیه را که بسیار فراتر از آنچه ما و متحدانمان در سال ۲۰۱۴ انجام دادیم، آغاز می کنم.
جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از اعمال تحریم‌های این بلوک علیه روسیه خبر داد و گفت که شاید در گام های بعدی شخص پوتین هم در فهرست تحریم قرار گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما