بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۸:۱۷:۴۱
لندن: اوکراین برای جنگ با روسیه به سلاح‌های سنگین بیشتر نیاز دارد
لندن: اوکراین برای جنگ با روسیه به سلاح‌های سنگین بیشتر نیاز دارد
وزیر خارجه انگلیس با اشاره به نیاز اوکراین به سلاح‌های سنگین بیشتر از جمله راکت‌اندازهای چندگانه، گفت که از نظر او لندن باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع کند.
فارس

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس، که اولین شانس برای جایگزینی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر مستعفی این کشور شناخته می‌شود، از لزوم کمک‌های بیشتر به اوکراین گفت.
تراس بامداد پنجشنبه طی سخنرانی انتخاباتی در لندن گفت که اوکراین برای جنگ با روسیه به سلاح‌های سنگین بیشتری از جمله «سامانه‌های راکت‌انداز چندگانه» نیاز دارد.
به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی علاوه بر این اظهارات، تاکید کرد که از نظر او انگلیس باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین اعمال کند.
وزیر خارجه انگلیس همچنین افزود که در صورت پیروزی در انتخابات نخست‌وزیری انگلیس، اولین تماس خارجی او با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خواهد بود و وعده داد که در اولین فرصت به کی‌یف سفر کند.
این در حالی است که نشریه «وال‌استریت ژورنال» دو روز قبل با اشاره به تخلیه شدن ذخایر برخی از مهمات اساسی ارتش آمریکا در پی کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، نوشت که پنتاگون هم در جایگزین کردن آنها تأخیر دارد.
بحران اوکراین پس از آن آغاز شد که پس از تشدید لفاظی دولت غربگرای این کشور درباره عضویت در ناتو، روابط کی‌یف و مسکو به شدت تیره شد. به دنبال تشدید تنش‌ها، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) به ارتش دستور داد که «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز کند. این دستور به فاصله چند روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» از اوکراین صادر شد.
مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال تامین منافع امنیتی خود، خلع سلاح اوکراین، نازی زدایی این کشور و تضمین درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما