سیاسی
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۲:۴۸:۴۲
ماموريت رئيسي به وزارتخانه‌هاي صمت و جهاد: براي حل مشکلات معيشت روزانه مردم تدبير کنيد
ماموريت رئيسي به وزارتخانه‌هاي صمت و جهاد: براي حل مشکلات معيشت روزانه مردم تدبير کنيد
رئيس جمهور در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت بر اجراي اقدامات اثر گذار براي ثبات در بازار و کنترل قيمت و تامين مواد اوليه مورد نياز تاکيد کرد.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

آيت الله سيد ابراهيم رئيسي روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت گفت: وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي با برنامه ريزي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ضمن اصلاح فرايندها براي حل مشکلات معيشت روزانه مردم تدبير و چاره‌انديشي کنند.

رئيسي با تاکيد بر همکاري همه اعضاي دولت به ويژه وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي براي حل مشکلات اقتصادي از وزراي مربوطه و دبيرخانه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت خواست طرح‌ها و برنامه‌هاي تحولي را با مشارکت صاحبنظران و فعالان اقتصادي تهيه و پس از تصويب، ابعاد مختلف آن را براي مردم تبيين و تشريح کنند.

رئيس جمهور همچنين به معاون اول ماموريت داد سامانه جامع تجارت را در يک زمان بندي مناسب پيگيري و  به نتيجه برساند.

رئيسي تصريح کرد: دولت ناظر اصلي در بازار است و مردم انتظار دارند با اولويت‌بندي مسائل مهم اقتصادي و با تلاش شبانه‌روزي، تحولي در اقتصاد کشور و معيشت آنان، به صورت ملموس رخ دهد.

در اين جلسه موضوع «سياست تجاري و ارزي» و «راه‌هاي افزايش و توسعه صادرات غيرنفتي» مورد بررسي قرارگرفت. براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزايش صادرات غيرنفتي از ۳۵ ميليارد دلار به ۷۰ ميليارد دلار، هدف‌گذاري شده که لازمه آن اصلاح ساختار و مقررات صادراتي و افزايش سبد کالاهاي دانش‌بنيان، پيشرفته و اشتغال‌زا در صادرات و نيز تقويت بازارچه‌هاي مرزي است.

در اين جلسه همچنين براي اجرايي شدن اين طرح‌ها، ۱۴ پروژه زيرساختي و نيز مسيرهاي ويژه تجاري بين ايران و کشورهاي هدف بررسي و الزامات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما