ورزشی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۱۲:۳۶:۰۶
خرید سردار آزمون معامله‌ای درخشان برای بایرلورکوزن بود
خرید سردار آزمون معامله‌ای درخشان برای بایرلورکوزن بود
سایت مجله آمریکایی با انتشار گزارشی به تمجید از مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت.
باشگاه خبرنگاران جوان

سایت مجله آمریکایی فوربز با انتشار گزارشی به بررسی انتقال سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان از زنیت به بایرلورکوزن پرداخت. 
این نشریه نوشت،این یکی از هیجان انگیزترین نقل و انتقالات این پنجره نقل و انتقالات بوندسلیگا است. یک روز قبل از مهلت مقرر، بایرلورکوزن سردار آزمون را به مبلغ ۴.۴ میلیون دلار از باشگاه روسی زنیت سن پترزبورگ به خدمت گرفت. این بازیکن ۲۷ ساله ایرانی پیش از این با Die Werkself دای ورکسلف بر سر انتقال آزاد تابستانی به توافق رسیده بود. به طور کلی، این معامله‌ای درخشان برای لورکوزن است، که این مهاجم را با قراردادی بسیار کمتر از ارزش ۲۷.۵ میلیون دلاری آزمون در سایت ترنسفرمارکت جذب کرد.
سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایرلورکوزن در بیانیه باشگاه گفت: ما از تکمیل این انتقال خوشحالیم. "سردار آزمون برای چندین سال یکی از بهترین گلزنان فوتبال روسیه بوده است. او سه سال متوالی در آنجا با زنیت قهرمان شده است، به طور منظم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و در کلاس بین المللی خود را در بالاترین سطح نشان داده است. با وجود او خط حمله ما کیفیت بیشتری پیدا می‌کند. سردار خط حمله ما را غیرقابل پیش بینی‌تر و قدرتمندتر خواهد کرد. "

آزمون بدون شک عمق بیشتری به حمله لورکوزن می‌دهد. این بازیکن ۲۷ ساله مدتی در روسیه ستاره بوده و در فوریه ۲۰۱۹ با قراردادی به ارزش ۱۳.۲ میلیون دلار از روبین کازان به زنیت پیوست. این کازان بود که این مهاجم را در ایران پیدا کرد جایی که او در تیم جوانان سپاهان بازی می‌کرد، اما آزمون در روستوف بود که نامی برای خود دست و پا کرد. او در ۷۷ بازی ۲۵ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. دو گل از این گل‌ها در برابر بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در فصل به یاد ماندنی روستوف در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به ثمر رسید.

روستوف این مهاجم را تنها با ۲.۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ از روبین کازان خریداری کرده بود. اما فوتبال روسیه همیشه آنقدر ساده نیست. مانند بسیاری از باشگاه‌های روسی، روستوف همیشه مشکل مالی داشت و آزمون می‌خواست از این باشگاه خارج شود. در آن زمان، آزمون پیوسته با انتقال به یکی از چهار لیگ برتر اروپا مرتبط بود. گزارش‌ها حاکی از ارتباط او با لیورپول، چندین باشگاه ایتالیایی و همچنین بوروسیا دورتموند بود.
در عوض، آنچه اتفاق افتاد برای رفتار‌های تجاری باشگاه‌ها در فضای پس از شوروی بسیار معمول بود. تنها تعداد کمی از مؤسسات در منطقه قادر به پرورش بازیکنان و فروش آن‌ها در زمان مناسب هستند. همچنین، بازیکنان اغلب در یافتن مسیر مناسب ناکام می‌مانند، به این معجون باید مسئله مدیر برنامه‌ها را نیز اضافه کرد. آزمون به اروپا نقل مکان نکرد، بلکه در سال ۲۰۱۷ به روبین کازان بازگشت، جایی که مالک آن، جمهوری تاتارستان، بار دیگر دست به جیب شد.
روبین کازان همیشه بین بسیار ثروتمند و بسیار فقیر بوده است. در این باشگاه هیچ حد وسطی وجود ندارد در نتیجه، آزمون در سال ۲۰۱۹ به زنیت فروخته شد. برای اکثر بازیکنان مستعد مستقر در روسیه، داستان در اینجا به پایان می‌رسید. زنیت، باشگاه متعلق به گازپروم، می‌تواند دستمزدی را با نرخ مالیاتی پرداخت کند که اغلب برای باشگاه‌های بزرگ اروپا غیرممکن است. در نتیجه، بعید است که بازیکنان بخواهند به جای دیگری نقل مکان کنند.
در مورد آزمون هم همینطور تصور می‌شد، اما در عوض، این بازیکن ایرانی به یکی از چهار لیگ برتر اروپا نقل مکان کرده است. حالا باید دید آیا این انتقال در زمان مناسبی انجام شده است یا خیر. آزمون دیگر یک استعداد نیست، بلکه در ۲۷ سالگی یک بازیکن کهنه کار و پخته است. در عین حال، او می‌تواند یک دارایی ارزشمند باشد. لورکوزن بازیکنی را جذب کرده که تجربه قابل توجهی در فراز و نشیب‌های حرفه‌ای فوتبال دارد.
اما آزمون چگونه در ترکیب قرار می‌گیرد؟ آزمون در نگاه اول یک شماره ۹ مشخص است و لورکوزن در این پست، پاتریک شیک، یکی از موثرترین مهاجمان فوتبال اروپا را در اختیار دارد. اما شیک به شدت مورد توجه بوروسیا دورتموند است، جایی که او می‌تواند جانشین ارلینگ هالند شود. آزمون می‌تواند سرمایه‌ای برای آینده باشد، جایگزینی احتمالی برای ماشین گلزنی جمهوری چک.
با این حال، شیک و آزمون هم می‌توانند با هم بازی کنند. اگرچه آزمون در این فصل به عنوان مهاجم تنها در سیستم ۳-۴-۳ توسط زنیت استفاده می‌شد، اما امسال در کنار آرتم ژیوبا نیز بازی کرده است. آزمون می‌تواند عمق تاکتیکی بیشتری به تیم جراردو سئوآن در لورکوزن اضافه کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما