اجتماعی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۱:۰۹:۳۰
تکذیب خبر شیوع امیکرون در میان کودکان مشهدی
تکذیب خبر شیوع امیکرون در میان کودکان مشهدی
دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خبر شیوع سویه امیکرون میان کودکان مشهدی را تکذیب کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

دیروز خبری از سوی  رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر مشهد مبنی بر احتمال وجود امیکرون در بین کودکان مشهدی منتشر شد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن را تکذیب کرد.

در این خبر که بازتاب زیادی در شبکه های مجازی و رسانه های خارجی داشت آمده است:احتمال دارد ویروسی که بیشتر کودکان در مشهد درگیر آن هستند، همان امیکرون باشد اما به دلیل نبود کیت نمی‌توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.

محمد حسن اعلمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: تاکنون موردی از ابتلای کودکان به سویه امیکرون ویروس کرونا در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد دیده نشده است.

او گفت: موارد کنونی بستری کودکان مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

اعلمی گفت: هم‌ اینک به خاطر سردی دمای هوا  ویروس‌های مختلفی همچون آنفلوآنزا، مشکلات گوارشی و کرونا در سطح جامعه در حال چرخش هستند و امکان انتقال آنها نیز وجود دارد.

این پزشک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: ویژگی مهم امیکرون نسبت به دیگر سویه‌های سایر ویروس ها قدرت سرایت پذیری بالای آن است بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری است. 
او گفت: خانواده ها بهتر است ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در صورت ابتلای فرزندشان به بیماری های ویروسی تا زمان بهبودی از حضورش در مدرسه اجتناب کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما