بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۰:۱۶:۲۶
کنگره آمریکا: اتحادیه اروپا، حزب‌الله را در فهرست تروریستی قرار دهد
کنگره آمریکا: اتحادیه اروپا، حزب‌الله را در فهرست تروریستی قرار دهد
کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده است که طبق آن از اتحادیه اروپا درخواست می‌کند تا کل جنبش حزب الله را به عنوان یک گروه ترویستی معرفی کند.
فارس

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از اتحادیه اروپا درخواست کرد که کل گروه حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، طرح نمایندگان کنگره آمریکا که هم‌‌اکنون در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شده است، افزایش همکاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا در مقابله با گروههای مقاومت را مورد تحسین و حمایت قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، طرح نمایندگان کنگره همچنین از اتحادیه اروپا درخواست می‌کند  همگام با ایالات متحده گروههای وابسته به حزب‌الله را نیز تحریم کند و این همچنین از اتحادیه اروپا می خواهد که حزب الله را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند و فشار بر این گروه را افزایش دهد.

طبق این گزارش، کنگره آمریکا در صدد است همکاری بین اعضای اتحادیه اروپا برای مقابله با حزب‌الله و صدور حکم بازداشت علیه اعضای این جنبش و طرفداران این جنبش را تسهیل کند و شرایطی را فراهم آورد که دارایی‌های حزب‌الله در اروپا مسدود شود و هرگونه کمک مالی به این جنبش ممنوع اعلام شود.

واشنگتن سال‌هاست که برای انزوای حزب‌الله تلاش می کند اما اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه با این موضع ایالات متحده مخالف بوده است و کاخ الیزه بین جناح سیاسی و نظامی حزب‌الله تفاوت قائل بوده است.

با این حال، در سال‌های اخیر، چندین کشور حوزه خلیج‌فارس، آمریکای جنوبی و مرکزی و اروپا کل جنبش حزب الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کردند.

ایالات متحده جنبش حزب‌الله را در سال 1997 بعنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد و مدعی شد که سازمان جهاد اسلامی حزب‌الله مسئول یکی از مرگبارترین حملات به ارتش آمریکا در خاک کشور خارجی است که چندین بمب گذاری علیه تفنگداران دریایی آمریکا، سفارت ایالات متحده در لبنان انجام داده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما