بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۰۸:۵۶:۱۷
کره شمالی رسما خود را کشوری با سلاح هسته‌ای اعلام کرد
کره شمالی رسما خود را کشوری با سلاح هسته‌ای اعلام کرد
کره شمالی طبق قانونی که به تازگی به تصویب رساند خود را رسماً کشوری با سلاح هسته‌ای اعلام کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک سخنرانی در مجمع عالی خلق گفت: بیشترین اهمیت قانونگذاری برای سیاست‌های تسلیحات هسته‌ای ترسیم یک خط غیرقابل بازگشت است تا هیچ معامله‌ای بر سر سلاح‌های هسته‌ای وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز و بنابر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های دولتی کره شمالی این کشور قانونی را در روز‌های اخیر به تصویب رسانده که طبق آن سیاست‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای این کشور رسماً تثبیت شده و طبق گفته کیم جونگ اون وضعیت هسته‌ای این کشور کاملاً غیرقابل بازگشت اعلام شده و هر گونه مذاکره‌ای بر سر سلاح‌های هسته‌ای و قدرت اتمی این کشور ممنوع عنوان شده است.

این قانون در حالی به تصویب رسید و این کشور در وضعیتی خود را به عنوان یک کشور هسته‌ای معرفی کرده است که به گفته بسیاری از ناظران بین المللی به نظر می‌رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای از سر گیری آزمایش‌های هسته‌ای برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ میلادی است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی طبق این قانون که روز پنجشنبه به تصویب رسید زمان استفاده از تسلیحات هسته‌ای در صورت حمله به آن و همچنین نحوه محافظت از دارایی‌های استراتژیک یک کشور مشخص شده است.

طبق این قانون همچنین هر گونه اشتراک تسلیحات هسته‌ای یا فناوری مرتبط با آن با سایر کشور‌های جهان ممنوع اعلام شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما