ورزشی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۰:۲۵:۵۵
پیکان- پرسپولیس؛ شاگردان گل محمدی به دنبال بازگشت به صدر
پیکان- پرسپولیس؛ شاگردان گل محمدی به دنبال بازگشت به صدر
مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار روز شنبه به پایان می‌رسد و در یکی از حساس‌ترین بازی ها، تیم پرسپولیس به مصاف تیم فوتبال پیکان در ورزشگاه آزادی می‌رود.
باشگاه خبرنگاران جوان

تیم‌های پرسپولیس و پیکان در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (روز شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها بعد از تیم‌های سپاهان و استقلال بازی می‌کنند، احتمال از دست دادن جایگاه نخست وجود دارد به همین علت آن‌ها محکوم به برد برابر پیکان هستند تا به صدر جدول برگردند.

شاگردان گل محمدی برای کسب قهرمانی باید ۳ بازی خود را ببرند و آن‌ها به خوبی می‌دانند که  مساوی یا باخت باعث از دست رفتن قهرمانی می‌شود و همه تلاش خود را می‌کنند تا برنده بازی با پیکان شوند.  

میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا به دلیل محرومیت و مصدومیت در این بازی  غایب هستند.

بازی ۲ تیم  تا ۴۸ ساعت قبل از شروع مسابقه قرار بر این بود در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) برگزار شود، اما تصمیم بر این شده تا بازی در ورزشگاه آزادی انجام شود که با واکنش باشگاه‌های استقلال و سپاهان مواجه شده و باشگاه پیکان اعلام کرده در این زمینه تصمیم گیرنده نبوده است. این بازی به نوعی دیدار بیانیه‌ها هم محسوب می‌شود، زیرا قبل از بازی باشگاه‌های سپاهان، استقلال و حتی پیکان برای این بازی بیانیه صادر کردند و از اینکه بازی قرار است در آزادی برگزار شود به سازمان لیگ معترض شدند.  

همچنین این بازی شروع نشده برایش حاشیه ساختند و برخی بدون هیچ قید و بندی شروع به اتهام زنی به مجتبی حسینی سرمربی پیکان کرده اند و می‌گویند او دستیار گل محمدی بوده و نمی‌خواهد تیم او را بازنده کند!  

در آن طرف، تیم پیکان در شرایطی در ورزشگاه آزادی میزبان پرسپولیس است که بدون تردید هواداران فرصت حمایت از سرخپوشان را خواهند داشت و تیم یحیی گل‌محمدی تنها نیست.

پیکان که با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده، دغدغه سقوط ندارد و امیدوار به کسب سهمیه آسیایی نیست. مجتبی حسینی در این بازی نمی‌تواند از دانیال جهانبخش، سامان فلاح و امیر شبانی مدافعان خود استفاده کند و مجتبی حقدوست هم رباط صلیبی پاره کرده تا سرمربی پیکان بالاجبار به بازیکنان جوان میدان دهد.

خودروسازان در ۲۷ بازی قبلی تنها ۱۱ گل زده‌اند که این گل‌ها در ۱۰ بازی زده شده تا عملاً در یک بازی این فصل بیش از یک به ثمر رسانده باشند و این موضوع به سود پرسپولیس که ۱۳ گل خورده و دومین خط دفاعی برتر لیگ را دارد، خواهد بود. پیکان که ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد ۲۱ گل خورده که آمار نسبتاً خوبی است در مقابل پرسپولیس ۳۷ گل زده تا احتمال برتری‌اش به مراتب بیشتر شود.

 علاوه بر این، تیم پیکان هم برای اولین مرتبه دچار حاشیه‌های بی پولی و اعتصاب بازیکنانش شد و حتی برخی بازیکنان گفتند حاضر نیستند مقابل پرسپولیس بازی کنند! با این شرایط کار پیکان مقابل پرسپولیس از همیشه سخت‌تر است. همچنین  پیکان تاکنون موفق به برد پرسپولیس در سال‌های اخیر نشده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما