ورزشی
مهر
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۲:۱۰:۱۵
دنبال ثبت رکورد و تاریخ‌سازی نیستم/ شرایط به سود قزاقستان بود
دنبال ثبت رکورد و تاریخ‌سازی نیستم/ شرایط به سود قزاقستان بود
سرگروه تیم ملی کاراته گفت: تا زمانی که بدانم برای تیم ملی مفید هستم تلاش خود را برای کسب افتخار و خوشحالی مردم انجام می دهم و به هیچ عنوان به دنبال رکوردشکنی و تاریخ سازی نیستم.
مهر

ذبیح الله پورشیب سرگروه خستگی ناپذیر کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان دست به کار بزرگی زد. کاراته کایی که در ۲۰ سالگی برای اولین بار روی سکوی نخست قاره کهن ایستاد، چهارشنبه گذشته آن هم در ۳۳ سالگی یکبار دیگر همه رقبا را شکست داد و برای ششمین بار طلای آسیا را به گردن آویخت. تیم ملی کاراته ایران در مجموع کاتا و کومیته ۱۷ فرصت برای کسب مدال در آلماتی داشت که تنها این پورشیب بود که مدال زرین طلا را کسب کرد. مردی از جنس تمرین و مدال‌های رنگارنگ؛
وی در مورد این مدال طلا به خبرنگار ما، خدا را شاکرم که شرمنده مردم عزیز ایران نشده و در این دوره از مسابقات نیز سربلند از تاتامی خارج شده و در هفتمین حضورم در فینال، برای ششمین بار روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاده و طلا گرفتم. برای من هیچ چیز غیر از اهتزاز پرچم سه رنگ و مقدس ایران مهم نیست.
سرگروه تیم ملی کاراته ایران ادامه داد: وقتی روی سکو هستم و باد به این پرچم زیبا می‌وزد و می‌دانم که چقدر در این شرایط سخت برای خوشحالی مردم عزیز ایران این مقام‌ها مهم است، بیشتر خوشحال می‌شوم و برای مسابقات بعدی انگیزه دو چندان می‌گیرم. بهترین لحظه زندگی من ایستادن روی سکوی قهرمانی و کسب مدال در میادین مختلف است، ولی وقتی از این سکو پایین می آیم، همه چیز تمام می‌شود، خوشحالی پایان یافته و با انگیزه مضاعف برای مسابقات بعدی تلاش و مبارزه می‌کنم.
پورشیب افزود: من با تمرین سخت عجین شده ام، قبل از مسابقات آسیایی و در فاصله سه روز به اعزام در تمرینات آسیب دیدم که دکتر نصر پزشک تیم ملی خیلی زحمت کشید تا به این رقابتها رسیده و با کمترین مشکل مبارزه کرده و به مدال طلا دست پیدا کنم و جا دارد از این پزشک حاذق صمیمانه تشکر کنم.
سرگروه تیم ملی کاراته در مورد سطح فنی رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: همه کشورها و کاراته کاها برای کسب پیروزی و رسیدن به مدال در هر تورنمنتی شرکت می‌کنند، هیچ کس برای باخت به روی تاتامی نمی‌رود. این موضوعی است که باید همیشه مد نظر قرار داد. در هیچ تورنمنتی مدال را برای کاراته کا کنار نمی‌گذارند. در این دوره نیز شاهد بودیم که کشورهای مختلف با سرمایه گذاری خوب و با بهترین نفرات خود به میدان آمده بودند و در کل شاهد رقابتهای جذاب و سطح بالایی بودیم.
وی با بیان اینکه معتقدم آنها که نقد می‌کنند باید مسابقات را ببنید، با اطلاع از کیفیت فنی رقبا و قضاوت‌ها می‌توان انتظار یک نقد خوب و قوی را داشت، ادامه داد: کسب موفقیت‌های با ارزش و متعدد طی سالهای گذشته باعث بالا رفتن توقع از تیم ملی کاراته شده و این خیلی خوب است که به ما هم انگیزه می‌دهد، ولی در کسب یک نتیجه خیلی مسائل مهم است، داوری، نداشتن تمرکز، اشتباهات فردی و… اما به جرأت می‌توان گفت که در فینال کومیته تیمی قزاق‌ها از شرایط میزبانی به خوبی استفاده کردند. به هیچ عنوان قصد توجیه و بهانه ندارم، همانگونه که گفتم اشتباه فردی هم داشتیم ولی میزبان بیشترین بهره را از اشتباهات داوری برد. اما نکته خیلی مهم اینکه همه اعضای تیم برای موفقیت هر چه در توان داشتند گذاشتند و کسی کم کاری نکرد.
قهرمان سال ۲۰۲۱ آسیا در مورد اینکه تا چه زمانی قصد حضور در تیم ملی را دارد، اظهار داشت: آمادگی ذهنی، بدنی و زندگی حرفه‌ای به همراه افکار حرفه‌ای باعث تداوم موفقیت من شده است. به واقع می گویم که سن برای من یک عدد است. در زندگی همیشه به خودم متکی بوده و برای موفقیت در تیم ملی و مسابقات مختلف سخت تمرین می‌کنم و تا زمانی که مفید باشم و توان کمک به تیم ملی کمک را داشته باشم، در خدمت تیم ملی هستم. در سالهای متمادی با مربیان مختلف و پرشماری کار کردم و از تجریبات بزرگان کاراته ایارن بهترین استفاده را کردم تا همیشه خودم را در بالاترین سطح حفظ کنم. هیچ وقت کم نگذاشتم.
پورشیب در پایان گفت: از مسئولان فدراسیون، کادر فنی و همه کسانی که در مسیر موفقیت تیم ملی و بنده در این مدت مؤثر بودند تشکر می‌کنم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما