اقتصادی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۷:۱۵:۰۰
اتفاق عجیب در بورس کالا؛ دیگنیتی پرستیژ 440 میلیون تومان از بازار بالاتر فروخته شد!
اتفاق عجیب در بورس کالا؛ دیگنیتی پرستیژ 440 میلیون تومان از بازار بالاتر فروخته شد!
آخرین خبر

صبح امروز خودروی دیگنیتی پرستیژ مشکی(تریم قرمز) در بورس کالا با قیمت پایه 996 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش اعلام شد، که پس از رقابت بین خریداران و مچ شدن قیمت، به نرخ میانگین 2 میلیارد و 150میلیون و 629 تومان مچ شد که اختلاف عجیبی با قیمت روز خودرو در بازار دارد و این خودروها 2 ماه آینده به دست خریداران بورس کالا می رسد.

نکته قابل تامل این است که در حال حاضر قیمت دیگنیتی پرستیژ مشکی(تریم قرمز) در بازار خودور حدود یک میلیارو و 710 میلیون عرضه می شود و اختلاف قیمت در بورس کالا با بازار به رقم 440 میلیون تومان می رسد.

قیمت گذاری انجام شده در بورس کالا برای دیگنیتی پرستیژ، نزدیک به ۱۱۶ درصد نسبت به بهای مصوب کارخانه افزایش پیدا کرده است.

قیمت تمام شده خودروی دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم قرمز) در بورس کالا به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های جانبی به مبلغ ۳۳.۹ میلیون تومان خواهد بود.
تمام این قیمت گذاری ها در بورس کالا توسط مصرف کنندگان در حالی اتفاق افتاده که گروه بهمن در شرایط فروش با قرعه کشی خود، قیمت تمام شده دیگینیتی پرستیژ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان است. اما حال شاهد هستیم که دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا، هزینه تمام شده بیش از دو میلیارد تومان را برای مشتریان دارد. 

لازم است که نهادهای نظارتی هر چه زودتر به این موضوع ورود کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما