بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۷:۰۹:۰۷
اتحادیه اروپا: برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران آمادگی داریم
اتحادیه اروپا: برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران آمادگی داریم
سخنگوی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای سیاسی و بی‌اساس درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است، مدعی شد که درصورت ادامه حمایت ادعایی تسلیحاتی ایران از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع خواهد شد.
ایرنا

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها گفت: ما هر نوع حمله وحشیانه و غیرانسانی روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین را به شدت محکوم کردیم. بدیهی است که این حملات تنها با هدف افزایش رنج مردم غیرنظامی صورت می‌گیرد. از اهدافی که انتخاب می کنند می بینید، آنها می خواهند رنج مردم را در این سرمای یخبندان افزایش دهند؛ خواه در کی یف و خواه در سایر نقاط اوکراین.
وی درحالی که مقامات کشورمان درباره توقف جنگ در اوکراین و بازگشت طرفین به مذاکره تاکید دارند، ادعا کرد: این واقعیت که روسیه از پهپادهای ایرانی استفاده می کند در آخرین تصمیم اتحادیه اروپا نیز منعکس شد. زمانی که تصمیم گرفتیم در دور دوم، تحریم هایی را علیه افراد و نهادهای ایرانی برای فروش پهپاد به روسیه اعمال کنیم.
سخنگوی جوسپ بورل، درحالی که هیچ مدرکی دال بر مشارکت تسلیحاتی ایران در جنگ اوکراین، جز ادعای سیاسی مقام های غربی وجود ندارد، گفت: اتحادیه اروپا این موضوع را به شدت محکوم می کند، ما گفتیم که ارسال پهپادها به روسیه غیرقابل قبول است. هر گونه کمک خارجی به روسیه در مورد تدارکات نظامی و حمایت از این تجاوز غیرقانونی، غیرقابل قبول است. به همین دلیل است که ما بلاروس را به دلیل حمایت از این تهاجم، تحریم کردیم، ما نهادها و افراد ایرانی را در دو مرحله در ارتباط با تامین پهپادها تحریم کردیم و اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت ادامه حمایت نظامی ایران از روسیه، به این مسیر ادامه دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما