بین الملل
برترین ها
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۰۰:۰۱:۲۶
ماجرای تجاوز و شکنجه دختر مقام پیشین طالبان
ماجرای تجاوز و شکنجه دختر مقام پیشین طالبان
دختر یک ژنرال سابق افغانستان در ویدیویی که از خود منتشر کرده مدعی است که مجبور به ازدواج با یک مقام طالبان شده و هر شب مورد تجاوز و شکنجه قرار می‌گیرد.
برترین ها

در ویدیویی که در فضای مجازی به سرعت دست به دست می‌شود زنی با چشمانی اشک آلود که خود را الهه معرفی می‌کند مدعی است که سعید خوستی، سخنگوی سابق طالبان در ماه ژانویه (بهمن ۱۴۰۰) به زور او را به ازدواج خود درآورده و بارها به او تجاوز کرده است. او در این ویدیو می‌گوید: «او هر شب به من تجاوز می‌کرد. هرشب کتکم می‌زد و شکنجه‌ام می‌کرد.»

الهه دلاورزی ۲۴ ساله می‌گوید دانشجوی سال دوم دانشکده پزشکی دانشگاه کابل و دختر یک ژنرال سابق امنیت ملی است که در دولت های پیشین افغانستان خدمت می‌کرد و در زمان ریاست جمهوری اشرف غنی بازنشسته شد.

در این ویدیو که شامل تصاویری است که جراحات او را نشان می‌دهد، او ادعا کرد که خوستی زمان تجاوز به او از او فیلم گرفته و با آن از او باج می‌گرفته است. او توضیح می‌دهد که یک بار تلاش کرد فرار کند اما در گذرگاه مرزی تورخم به پاکستان توسط مقامات طالبان دستگیر و زندانی شد و به او دستور داده شد تا از خوستی عذرخواهی کند و پایش را ببوسد.

الهه اکنون در خانه‌ای که تحت نظارت طالبان است محبوس است و در ویدیو می‌گوید: «بعد از انتشار این ویدیو شاید دیگر کسی مرا نبیند چون ممکن است کشته شوم. اما یک بار مردن بهتر از هر روز مردن است.»

ویدیوی دیگری نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به نظر می‌رسد مادر الهه در آن سعی دارد با استفاده از جارو از ورود خوستی به خانه اش جلوگیری کند. در یک ویدیوی دیگر نیز خوستی در خانه الهه به او هشدار می‌دهد که افراد مسلحی را به همراه خود دارد و ویدیوی دیگری که الهه را زخمی روی تخت بیمارستان نشان می‌دهد.

روچی کومار، روزنامه نگار در توییتر صحت این ویدیوها را تایید کرد و افزاد گزارش های زیادی از بسیاری از زنان مرتبط با مقامات امنیتی سابق افغانستان وجود دارد که با سوءاستفاده، تجاوز جنسی و ازدواج اجباری با جنگجویان طالبان مواجه شده‌اند.

در واکنش به ویدیوی الهه هشتگ عدالت برای الهه JusticeForElaha# در حمایت از او در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است.

خوستی: «به خاطر ازدواج ناسنجیده‌ام از مجاهدین امارت اسلامی معذرت می‌خواهم»
خوستی که در ماه مارس از سمت خود به عنوان سخنگوی وزارت داخله طالبان برکنار شد در توییتر این اتهامات را رد کرد. او ادعا کرد که این ازدواج توافقی بوده و به دلیل آنکه ایمان این دختر ضعیف بوده مشکلاتی وجود داشته است. او در تویتی نوشته: «شش ماه پیش با دختری به نام الهه به خواست خودش ازدواج کردم. بعدا متوجه شدم که او مشکلات عقیدتی دارد. هرقدر کوشش کردم که از راه نصیحت و بحث عقایدش را اصلاح کنم، نتیجه نداد. تا جایی که او آشکارا به مقدسات و قرآن توهین می کرد. که ثبوت‌هایش هم موجود است.»
 
او تاکید کرده که الهه را کتک نزده و شکنجه نکرده و تنها از «صلاحیت شرعی‌اش» استفاده کرده و او را طلاق داده است.
آقای خوستی نوشته: «از نکاح ناسنجیده‌ام سخت پشیمان هستم. از مجاهدین امارت اسلامی و مردم افغان بخشش می‌خواهم. خداوند هم مرا ببخشد.»
خوستی که رئیس کنونی یتیم خانه های شبکه حقانی است تاکنون به درخواست هیچ‌کدام از خبرگزاری ها برای اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما