اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۲:۰۶:۱۸
واردات 112 میلیون دُز واکسن توسط هلال احمر در یک سال گذشته
واردات 112 میلیون دُز واکسن توسط هلال احمر در یک سال گذشته
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر گفت:در یک سال اخیر بیش از 112 میلیون دُز واکسن کرونا از منابع معتبر بین‌المللی تأمین شد.
فارس

علیرضا عسگری، رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر درباره «فعالیت‌های یکساله اخیر این سازمان و شرکت‌های تابعه آن»، اظهار داشت: در حوزه داروخانه‌های تحت پوشش و واحد تجهیزات پزشکی بیش از 453 هزار و 437 نسخه دارویی در داروخانه‌های مرکزی هلال‌احمر پذیرش شده است؛ ضمن اینکه بیش از 200 هزار و 822 نسخه دارویی نیز در واحد بیمه‌گری سازمان پذیرش شده است.

وی از راه‌اندازی واحد مشاوره دارویی در داروخانه مرکزی هلال‌احمر خبر داد و گفت: راه‌اندازی سیستم نظرسنجی پیامکی از مراجعین به داروخانه مرکزی هلال‌احمر از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تأمین و ارائه سوزن پورت‌های شیمی‌درمانی، پمپ شیمی‌درمانی،‌کیسه‌های استومی،‌محصولات تخصصی زخم و پانسمان‌های تخصصی آنتی‌باکتریال، دستگاه اکسیژن‌ساز جهت اختصاص بیماران خاص در واحد تجهیزات پزشکی و داروخانه مرکزی هلال‌احمر صورت گرفته است.

عسگری خاطرنشان کرد:‌ تأمین و توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا شامل انواع دستکش، ماسک سه‌لایه، مایه ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، تست تشخیص سریع کرونا، شیلد چشمی، گان‌های مچ‌دار و ایزوله، کاور کفش، تب‌سنجی لیزری و دیجیتال و پالس اکسی‌متر صورت گرفته است.

عسگری با اشاره به فعالیت‌های شرکت تجهیزات پزشکی هلال‌ایران، ابراز داشت: تولید انواع سرنگ به تعداد 180 میلیون عدد، تولید انواع صافی دیالیز به تعداد بیش از 3 میلیون عدد، تولید ست دیالیز به تعداد 980 هزار و 880 جفت، تولید کنسانتره پودری بی‌کربنات به تعداد 800 هزار و 360 عدد، تولید ست تالاسمی 02 به تعداد 23 هزار عدد و تولید ماسک سه‌لایه سها به تعداد 3 میلیون عدد از اقدامات صورت گرفته در این شرکت است.

وی اضافه کرد: افتتاح خط تولید ماسک سه‌لایه پزشکی، خط تولید قطعات ست دیالیز، خط تولید سودرای و افتتاح خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده و بهره‌برداری از ژنراتور بخار واحد استریل از اقدامات صورت گرفته دیگر این شرکت است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر با اشاره به فعالیت شرکت داروسازی سها، خاطرنشان کرد:‌در یکسال اخیر بیش از 145 میلیون عدد قرص، بیش از 515 هزار عدد کپسول، بیش از 5 هزار عدد دارو به صورت مایع، تولید شده است ضمن اینکه 5 محصول جدید شامل کلرفرینامیل، رکسیویل، لیمپابت، ایمپافوربت و آسپرین AC جهت عرضه به بازار دارویی کشور تولید شده است.

عسگری از اخذ گواهینامه‌های ایزو در زمینه مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی بهداشت شغلی، آموزش و گواهینامه GMP از سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت:‌بیش از 115 قلم دارویی مانند داروهای قلبی عروقی، اعصاب و روان، ضد درد و التهاب، داروهای هورمونی، آنتی‌بیوتیک، گوارشی، آنتی‌هیستامین و آنتی دیابت تولید شده است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت کشت و صنعت و فرآورده‌های گیاهان دارویی سها‌ جیسا، ابراز داشت: بیش از 160 تُن انواع عصاره گیاهی تولید شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 20 تنی روبه‌رو بوده؛ ضمن اینکه توسعه و تولید عصاره‌های تنفسی و گوارشی مرتبط با صنعت دام و طیور کشور، ارسال دو محموله گیاهان دارویی به افغانستان، اخذ پروانه تأسیس کارخانه تولید الکل، راه‌اندازی مجدد کارخانه فرآوری زیتون، بندرگز همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان جهت انواع عصاره‌های خشک برای تولید دارو و مکمل‌های گیاهی از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر با اشاره به فعالیت شرکت پخش سها هلال، افزود: تأمین و توزیع داروهای استراتژیک و اقلام کمبود کشوری مانند ویال آی.وی،آی.جی 5گرمی، انسولین بازالین، VIAP روبیسین، قرص سلسپت، کپسول اوتوپوزاید، ویال دسفرال، رمدسیویر و سرم‌های تزریقی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود:‌ تأمین و ارسال دارو به خارج از کشور از جمله منطقه زرنج افغانستان و کویت پاکستان و تمدید قرارداد با ده‌ها شرکت تولید و توزیع دارویی جهت افزودن داروهای آن شرکت‌ها به سبد دارویی شرکت سها از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

عسگری با اشاره به فعالیت شرکت بازرگانی سها کیش، بیان داشت: واردات بیش از 112 میلیون دُز واکسن کرونا از منابع معتبر بین‌المللی، ترخیص بالغ بر 134 قلم دارو از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، ثبت سفارش 41 مورد پروفرم در سامانه جامع تجارت، تهیه و تأمین مواد اولیه و نمونه دارویی درخواستی شرکت داروسازی سها و شرکت‌های دیگر و اخذ 86 مورد پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو از جمله اقدامات انجام شده در طول یکسال اخیر است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما