ورزشی
فرهیختگان
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۸:۱۵
نگاهی به عملکرد لژیونر‌های فوتبال ایران در ۲۰۲۱
نگاهی به عملکرد لژیونر‌های فوتبال ایران در ۲۰۲۱
فرهیختگان

 سال 2021 به روزهای پایانی خود نزدیک شده و در آستانه ورود به سال جدید میلادی هستیم. نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های مختلف اروپایی و حاشیه خلیج‌فارس می‌تواند جالب‌توجه باشد. برخی از آنها روزهای موفقی را به همراه باشگاه‌های خود سپری کردند، اما 2021 برای برخی دیگر چندان سال خوبی نبود و حالا امیدوارند بتوانند در سال 2022 که رقابت‌های جام‌جهانی نیز در آن برگزار خواهد شد، روزهای بهتری را سپری کنند. در ادامه نگاهی به روند این بازیکنان در سالی که رو به اتمام است خواهیم داشت.

سردار آزمون
یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی طی سال‌های اخیر مهاجم زنیت روسیه است که در این مدت در لیگ این کشور نمایشی درخشان داشته و بارها با گلزنی‌های خود زمینه‌ساز موفقیت تیمش بوده و زنیت با کمک این ستاره ایرانی توانسته برای سه سال پیاپی جام قهرمانی در لیگ را بالای سر ببرد. آزمون در آغاز سال 2021 عملکرد خوبی در ترکیب زنیت داشت و در نیم‌فصل دوم موفق شد 8 گل برای زنیت به‌ثمر برساند، اما با بدشانسی از رسیدن به‌عنوان آقای‌گلی لیگ بازماند. او در فصل جدید هم دو گل در لیگ قهرمانان به چلسی و یوونتوس زد که درخشش او در این سال بود و علاوه‌بر آن با 7 گل در لیگ و یک گل در دیدار سوپرجام روسیه نقش مهمی در موفقیت‌های زنیت تا این برهه از فصل داشته است. هنوز مشخص نیست آیا آزمون در نیم‌فصل دوم همچنان در این تیم روسی حضور خواهد داشت یا آن‌طور که رسانه‌های فرانسوی خبر می‌دهند پیراهن لیون را به تن خواهد کرد. آزمون در ترکیب تیم ملی هم نمایش چشم‌نوازی ارائه کرد و با 6 گلی که در این سال زد یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم اسکوچیچ در راه رسیدن به جام‌جهانی قطر 2022 بوده است.
مهدی طارمی
حضور در پورتو برای دیگر مهاجم تیم‌ملی ایران زمینه‌ساز پیشرفتی مهم در دوران فوتبالش بود و او حالا بازیکنی شناخته‌شده در فوتبال اروپا محسوب می‌شود. طارمی که کمی دیر راهی قاره سبز شد در همین مدت کوتاه به‌خوبی توانسته توجهات را به‌سمت خود جلب کند. سال 2021 برای طارمی شروعی عالی و پایانی نه‌چندان خوب داشت. او درحالی سال جدید را آغاز کرد که برخلاف اوایل فصل، اعتماد سرجیو کونسیسائو را به‌دست آورده و به یکی از نفرات ثابت پورتو بدل شده بود. طارمی در دومین بازی خود در این سال 2 گل زد و یک پاس‌گل داد تا یکی از ستاره‌های زمین لقب بگیرد. درنهایت او در لیگ پرتغال طی سال 2021 موفق شد 19 گل بزند و 17 پاس گل ارسال کند تا نمایشی فوق‌العاده برای تیمش داشته باشد. او در این سال 3 گل و یک پاس گل هم در لیگ قهرمانان داشت که همگی برابر تیم‌های بزرگ و مدعی حاصل شد. یوونتوس و چلسی در فصل گذشته و لیورپول در فصل جاری تیم‌هایی بودند که دروازه خود را توسط این ایرانی گلزن باز شده دیدند. در جام حذفی نیز طارمی آمار سه گل و 2 پاس‌گل را به ثبت رساند تا 2021 یکی از بهترین سال‌های فوتبالی او باشد. در ترکیب تیم‌ملی ایران هم این مهاجم مهارنشدنی با 4 گل و 5 پاس گل زوجی عالی را در این سال با آزمون تشکیل داد. البته طارمی در اواخر سال‌جاری میلادی دچار بحران گلزنی شده و نتوانسته روزهای خوبش در ماه‌های ابتدایی سال را تکرار کند. پورتو در آخرین بازی خود در سال 2021 فرداشب در خانه میزبان بنفیکا رده سومی است و این آخرین فرصت طارمی در این سال برای شکستن طلسم گلزنی‌هایش خواهد بود.
علیرضا جهانبخش
روزهای بد این وینگر ایرانی در لیگ انگلیس بالاخره در سال 2021 به پایان رسید و او تصمیم گرفت برای بازگشت به شرایط مطلوب به هلند برگردد. جهانبخش سال‌جاری را در برایتون شروع کرد و تا پایان فصل نتوانست هیچ گل یا پاس‌گلی داشته باشد. در تابستان نهایتا ترجیح داد برای بهتر شدن وضعیتش تیمش را تغییر دهد و به همین دلیل به فاینورد پیوست. شروع او در فاینورد بسیار خوب و امیدوار‌کننده بود و با زدن 3 گل در مرحله انتخابی رقابت‌های لیگ کنفرانس نقش مهمی در رسیدن فاینورد به دیدارهای گروهی داشت. با این حال جهانبخش مدتی بعد دوباره دچار افت شد و در این مدت یک ‌گل در لیگ کنفرانس، یک پاس‌گل در جام حذفی و یک گل و دو پاس‌گل در لیگ داشته که این آمار نتوانسته هواداران تیم هلندی را راضی کند. آنها انتظارات بسیار بیشتری از بازیکنی که زمانی آقای‌گل لیگ هلند شده و سه سال در لیگ برتر جزیره بازی کرده است دارند و امیدوارند در نیم‌فصل دوم که از حدود دو هفته دیگر آغاز می‌شود، روند بهتری را از این ملی‌پوش ایرانی شاهد باشند. جهانبخش که در سال 2021 بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی را نیز در اختیار دارد، در دیدارهای این تیم موفق به زدن 4 گل شده و در ترکیب یوزها روزهای خوبی را سپری کرده است.
علیرضا بیرانوند
گلر ملی‌پوش ایرانی امسال را در آنتورپ آغاز کرد، اما در این تیم بلژیکی نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت به شماره یک تیمش تبدیل شود. بیرو دیر به تیمش اضافه شد و برخی مشکلات و حواشی باعث شد تا نتواند جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش داشته باشد. با آغاز سال 2021 شانس به او رو کرد و با مصدومیت گلر اول تیم، این فرصت در اختیارش قرار گرفت تا بتواند توانایی‌هایش را ثابت کند. 9 بازی در لیگ و یک بازی در لیگ اروپا برای بیرانوند 4 کلین شیت و 11 گل خورده به‌دنبال داشت و دوباره در اواخر فصل نیمکت‌نشین شد. این روند باعث شد تا در تابستان با انتقالی قرضی به بواویشتا پرتغال برود و در آنجا روزها بهتری را تجربه کند. بیرانوند پس از چند هفته نیمکت‌نشینی از هفته هفتم در ترکیب تیمش به میدان رفت و در این مدت در لیگ 8 بازی انجام داده که 15 گل خورده و تنها 2 کلین‌شیت حاصل آن بوده است. بیرو اخیرا با مصدومیت روبه‌رو شده بود، اما به‌تازگی به تمرینات تیمش برگشته و ممکن است امشب در آخرین بازی بواویشتا در سال 2021 برابر گیمارش به میدان برود. در تیم‌ملی هم بیرانوند 9 بازی در سال 2021 انجام داده که با فقط سه گل خورده و 6 کلین‌شیت آمار خوبی از خود به جا گذاشته است.
امیر عابدزاده
دیگر گلر ملی‌پوش ایرانی پس از سال‌ها حضور در لیگ پرتغال بالاخره این کشور را ترک کرد و راهی کشور همسایه شد تا در لیگ دو اسپانیا و در ترکیب پونفرادینا بازی کند. عابدزاده سال 2021 را در ترکیب ماریتیمو آغاز کرد و مجموعا 20 بازی در این سال برای تیم پرتغالی و سابقش انجام داد. عابدزاده در این دیدارها 8 کلین‌شیت و 22 گل خورده داشت که آماری قابل قبول برای یک گلر محسوب می‌شود. ماریتیمو در انتهای فصل به لطف عملکرد خوب او توانست از سقوط فرار کند، اما عابدزاده ترجیح داد فصل جدید را در تیمی دیگر آغاز کند. او پونفرادینا را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد که تا اینجای مسابقات رده چهارم را به همراه این تیم در اختیار دارد و نمایش خوب این گلر ایرانی باعث‌شده تا در 18 مسابقه‌ای که عابدزاده در ترکیب اصلی قرار گرفته است، این تیم اسپانیایی تنها 14 گل دریافت کند و 7 بازی دیگرش را بدون‌گل‌خورده به پایان برساند. عابدزاده در ترکیب تیم‌ملی نیز دو بازی انجام داد که در هر دو مسابقه دروازه‌اش بسته ماند.
علی قلی‌زاده
یکی دیگر از لژیونرهای موفق ایرانی که سال خوبی را در فوتبال بلژیک سپری کرده و گفته می‌شود با ادامه این روند در تابستان آینده راهی باشگاه بهتری خواهد شد. قلی‌زاده در همان نخستین بازی خود در سال 2021 توانست دو پاس گل بدهد تا نوید سالی خوب را به هوادارانش بدهد. در ادامه او روند خوبش را ادامه داد و در این سال در لیگ بلژیک مجموعا 10 گل و 6 پاس گل در کارنامه این وینگر ایرانی به ثبت رسید. او در جام حذفی نیز یک پاس گل داد و سالی خوب را به همراه شارلروا سپری کرد. کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی در پایان فصل می‌تواند هدفی واقع‌گرایانه برای این تیم باشد و قلی‌زاده هم اگرچه به‌تازگی قراردادش با این باشگاه را تمدید کرد، اما با توجه به پیشنهادهایی که از چند تیم فرانسوی دارد بعید است فصل بعد در شارلروا بماند. این وینگر 25ساله در ترکیب تیم‌ملی نیز 3 گل و 2 پاس گل داشته و به یکی از نفرات ثابت تیم اسکوچیچ بدل شده است.
کاوه رضایی
رضایی اگرچه در لیگ بلژیک شروعی عالی داشت و خیلی زود نامش را به‌عنوان مهاجمی گلزن مطرح کرد، اما به‌تدریج دچار افت شد و نتوانست روند خوبش را حفظ کند. سال 2021 برای رضایی اصلا خوب پیش نرفت و او که فصل پیش به‌صورت قرضی در شارلروا بازی می‌کرد، نتوانست عملکرد خوبش در سال‌های قبل را تکرار کند. یک گل و یک پاس‌گل حاصل آخرین نیم‌فصل حضورش در این باشگاه بود و در تابستان بروژ تصمیم گرفت او را به‌صورت قطعی به اودهورلی بفروشد. با اینکه به‌نظر می‌رسید با حضور در این تیم نه‌چندان مطرح، رضایی بتواند به فرم مطلوب برگردد، اما در این تیم هم نتوانست عملکرد چندان خوبی داشته باشد و حاصل 10 بازی او در لیگ که تنها 4 مورد آن در ترکیب اصلی بوده فقط یک پاس‌گل بوده است. در تیم‌ملی هم رضایی برابر کامبوج دبل کرد، اما در دو بازی دیگری که به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد نتوانست کار خاصی انجام دهد تا با آمار ضعیف 3 گل زده سال 2021 را به پایان برساند.
سامان قدوس
یکی از دورگه‌های ایرانی‌ای است که طی این سال‌ها به تیم‌ملی ایران دعوت شده و ترجیح داده که ملیت ایرانی را بپذیرد. حضور قدوس در برنتفورد تا اینجا موفقیت‌آمیز بوده و توانسته به همراه این تیم به لیگ برتر انگلیس صعود کرده و در این رقابت‌ها حتی موفق به گلزنی شود. قدوس سال 2021 را با دیداری به یادماندنی در جام حذفی آغاز کرد. برنتفورد با درخشش او که یک گل و یک پاس‌گل داشت توانست میدلزبورو را 2 بر یک شکست دهد. در بازی بعدی در لیگ چمپیونشیپ هم گل زده تا سال جدید را بسیار خوب آغاز کرده باشد. حاصل عملکرد او در رقابت‌های سال 2021 سه گل و یک پاس‌گل بود تا درنهایت این تیم به‌عنوان یکی از سه تیم برتر چمپیونشیپ راهی لیگ برتر شود. قدوس در لیگ برتر کمتر شانس حضور در ترکیب تیمش را پیدا کرده است، اما با این حال در 9 مسابقه برای تیمش یک گل و دو پاس‌گل داشته و در جام اتحادیه نیز سه فرصت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرده تا سالی خوب را در این تیم انگلیسی سپری کند. برنتفورد امشب در آخرین بازی خود در سال 2021 مصافی بسیار دشوار برابر منچسترسیتی، صدرنشین کنونی مسابقات پیش‌رو دارد تا پرونده مسابقات این تیم در سال‌جاری بسته شود. قدوس در تیم‌‌ملی نیز دو پاس‌گل داده و البته باتوجه به حواشی‌ای که داشته و دلخوری‌هایی که بین او و اسکوچیچ به‌وجود آمده است، کمتر توانسته شانس بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند.
اللهیار صیادمنش
پدیده فوتبال ایران که پس از حضور نه‌چندان موفق در فنرباغچه ترجیح داد به‌عنوان بازیکن قرضی راهی لیگ اوکراین و تیم نه‌چندان شناخته‌شده زوریا لوهانسک شود. با این حال حضور او در این تیم کاملا به نفعش شد و توانست به خوبی توانایی‌هایش را نشان دهد. صیادمنش در ابتدای فصل قبل راهی این تیم شد و به خوبی توانست جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش پیدا کند. با حضور شهاب زاهدی شرایط صیادمنش در نیم‌فصل بهتر شد و در سال 2021 با 10 گل و 7 پاس‌گل یکی از ستاره‌های تیمش در فوتبال اوکراین بود و بارها در بین بهترین‌های لیگ قرار گرفته است. او در پایان نیم‌فصل و با اتمام قرارداد قرضی‌اش با زوریا به فنرباغچه برگشت اما هنوز تکلیف آینده‌‌اش نامشخص است و هر روز خبر جدیدی درباره تیم بعدی‌اش منتشر می‌شود. درمجموع سال 2021 برای او سال خوبی بود و توانست پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد. در ترکیب تیم ملی هم این مهاجم جوان سه بازی انجام داد که یک پاس‌گل حاصل آن بوده و امیدوار است بتواند یکی از نفرات این تیم در جام‌جهانی قطر باشد.
شهاب زاهدی
دیگر ایرانی حاضر در زوریا که در ابتدای این سال از المپیک دونتسک راهی این باشگاه شد تا فضای جدیدی را در فوتبال اوکراین تجربه کند. این جابه‌جایی در ابتدا چندان موفقیت‌آمیز نبود اما به‌تدریج شرایط او بهتر شد و توانست زوج خوبی را با صیادمنش بسازد. او در فصل گذشته برای زوریا تنها دو گل در لیگ و یک پاس‌گل در جام حذفی داشت اما با شروع فصل جدید به نظر می‌رسد به خوبی در ترکیب تیمش جا افتاده و توانسته به بازیکنی گلزن و اثرگذار بدل شود. زاهدی در لیگ 16 بار برای زوریا به میدان رفته که 6 گل و سه پاس‌گل حاصل آن بوده است. در رقابت‌های مقدماتی لیگ اروپا هم با وجود گلی که زد نتوانست تیمش را به مرحله بعد برساند اما در دیدارهای گروهی لیگ کنفرانس اروپا یک گل و یک پاس‌گل داشت. در جام حذفی هم تا اینجای فصل 2 گل زده و در نیم‌فصل دوم با جدایی صیادمنش باید جای خالی او را هم پر کند.
سعید عزت‌اللهی
عزت‌اللهی از زمان حضور در فوتبال اروپا بازی در تیم‌های مختلفی ازجمله اتلتیکو مادرید، روستوف، آنژی، آمکار، ردینگ و یوپن را تجربه کرده است اما کمتر توانست انتظارات را برآورده کند و به آن بازیکنی که پتانسیلش را داشت تبدیل شود. نهایتا او در ابتدای فصل قبل در تصمیمی غیرمنتظره راهی لیگ دانمارک شد تا برای وایله بازی کند. او در این تیم توانست به خوبی احیا شود و به یکی از نفرات ثابت و تاثیرگذار این تیم در میانه زمین تبدیل شود. عزت‌اللهی در نیم‌فصل دوم دوره قبل دو گل زد و نهایتا وایله در رده دهم جدول قرار گرفت. او در این فصل هم یکی از نفرات موثر تیمش بوده و در میانه زمین به خوبی توانسته روند حرکتی مثبتی در تیمش ایجاد کند. عزت‌اللهی در این فصل یک گل برای وایله زده و در انتهای سال 2021 نیز به‌عنوان یکی از کاندیداهای بهترین هافبک امسال لیگ دانمارک انتخاب شده است.
کریم انصاری‌فرد
مهاجم 31 ساله ایرانی پس از مدتی حضور در لیگ قطر دوباره راهی اروپا شد تا برای آاک آتن بازی کند. او در فصل پیش شروعی بسیار خوبی در تیم داشت و در سال 2021 هم یکی از بازیکنان خوب این تیم یونانی بوده است. انصاری‌فرد با 3 گل در فصل عادی و 3 گل و یک پاس‌گل در مرحله پلی‌آف انتهای فصل نمایش خوبی در خط حمله تیمش داشت و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. این مهاجم ملی‌پوش در این فصل هم اگرچه از ترکیب اصلی دور شده اما هر زمان که برای تیمش به میدان رفته توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. 2 گل و یک پاس‌گل در لیگ و یک گل در جام حذفی و مرحله انتخابی لیگ کنفرانس حاصل کار او در نیم‌فصل نخست امسال است. کریم در تیم ملی هم اگر چه بیشتر به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رود اما در این سال 3 گل و یک پاس‌گل داشته است.
مجید حسینی
مدافع 25 ساله سابق استقلال همچنان ترجیح داده تا در لیگ ترکیه بماند و با وجود پیشنهادهایی که گفته می‌شد از لیگ‌های دیگر ازجمله ایتالیا دارد در تابستان راهی کایسری اسپور شد. حسینی سال 2021 را در ترکیب ترابزون اسپور آغاز کرد و درحالی که در نیم‌فصل نخست کمتر در ترکیب تیمش قرار گرفت اما در سال جدید شانس بیشتری برای حضور در زمین پیدا کرد. حسینی فصل پیش در 16 بازی تیمش 6 کلین‌شیت داشت تا اینکه از این تیم جدا شود. او در کایسری اسپور چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد اما تا اینجای مسابقات 14 بازی برای تیمش در لیگ انجام داده که فقط در سه بازی دروازه کایسری بسته مانده است. او در این مدت یک پاس‌گل در لیگ و دو گل هم در جام حذفی زده و نمایش نسبتا قابل‌قبولی داشته است.
صادق محرمی
سال 2021 برای مدافع راست دینامو زاگرب چندان خوش‌یمن نبود و او تنها پس از سه بازی در ترکیب تیمش دچار مصدومیتی شدید شد و تقریبا ادامه فصل را از دست داد. محرمی تنها در آخرین دیدار تیمش در هفته پایانی لیگ فرصت بازی پیدا کرد تا تقریبا نیمی از سال را از دست بدهد. در فصل جاری نیز او باز هم دچار مصدومیت شد تا فرصت زیادی برای حضور در ترکیب تیمش نداشته باشد. 7 بازی در لیگ و 4 کلین‌شیت حاصل عملکرد این مدافع ملی‌پوش در فوتبال کرواسی طی این فصل بوده است. او در جام حذفی 3 بار و در لیگ اروپا نیز 4 بار با لباس دینامو راهی زمین شده که تیمش در هیچ‌کدام از بازی‌ها موفق به کلین‌شیت نشده است. سال 2021 در مجموع برای او چندان خوش‌یمن نبود اما با بهتر شدن شرایط فیزیکی‌اش می‌تواند امیدوار باشد تا در سال جدید دوباره به یکی از نفرات ثابت تیمش تبدیل شده و در جام‌جهانی هم یکی از نفرات اصلی ایران باشد.
میلاد محمدی
دوران حضور این مدافع چپ ایرانی در خنت هم در تابستان امسال به پایان رسید و او درحالی که از تیم‌های مختلفی پیشنهاد داشت ترجیح داد راهی آاک آتن شود تا با کریم انصاری‌فرد و احسان‌ حاج‌صفی همبازی شود. محمدی در ابتدای سال 2021 در ترکیب تیم بلژیکی حضور داشت و در این مدت سه بازی در جام حذفی(یک کلین‌شیت) و 14 بازی در لیگ(6 کلین‌شیت) برای تیمش انجام داد. در دیدارهای پلی‌آف انتهای فصل هم محمدی سه بار برای خنت به میدان رفت که این آخرین حضور او در تیمش بود. با حضور در آاک خیلی زود توانست جایگاه ثابتی در سمت چپ خط دفاعی تیمش پیدا کند و حتی حاج‌صفی را نیمکت‌نشین کرد. او در لیگ یونان 10 بازی انجام داده که 3 کلین‌شیت و دو پاس‌گل حاصل آن بوده است. در جام حذفی هم در هر دو مسابقه تیمش حضور داشته است. محمدی اخیرا دچار مصدومیت شد و دو بازی آخر تیمش در سال 2021 را از دست داد.
علی علیپور
مهاجم ایرانی ماریتیمو در این سال توانست شرایط بهتری در ترکیب تیمش پیدا کند و با 6 گل و دو پاس‌گل در لیگ و یک گل در جام حذفی روند نسبتا خوبی در این تیم پرتغالی داشته است. علیپور امیدوار بود بتواند همانند طارمی خیلی زود موفق شود اما هنوز فاصله زیادی با زوج خود در پرسپولیس دارد.
یونس دلفی
دلفی پس از اینکه نتوانست در شارلروا موفق باشد به‌صورت قرضی به لیگ کرواسی رفت و در تیم گوریسا مشغول به بازی شد. او که بیشتر فصل قبل را به دلیل مصدومیت از دست داد در این سال 2 گل برای تیمش به ثمر رسانده و شاید اگر آسیب نمی‌دید می‌توانست پیشرفت خوبی در تیمش داشته باشد.
سایر لژیونرها
بخش مهمی از لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر بازی می‌کنند. رامین رضائیان که به‌عنوان یک مدافع راست آمار خوبی در گلزنی دارد در السیلیه 5 گل و یک پاس گل در لیگ و 2 گل و یک پاس گل در جام حذفی داشته است. شجاع خلیل‌زاده در ترکیب الریان قطر مجموعا سه گل زده اما آمار خوبی در کلین‌شیت ندارد و تیمش با حضور او در 21 بازی تنها 5 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است. مهرداد محمدی هم یکی از بدشانس‌های سال 2021 بود که در ترکیب العربی دچار مصدومیتی شدید شد تا بخش عمده‌ای از سال را از دست بدهد. محمدی تا پیش از مصدومیت 10 گل و یک پاس گل در رقابت‌های مختلف برای تیمش به‌ثبت رسانده بود. حسین کنعانی‌زادگان که در ابتدای سال 2021 در پرسپولیس حضور داشت در نیمه دوم این سال راهی قطر شد تا برای الاهلی بازی کند. یک گل و یک پاس گل و 4 کلین‌شیت حاصل 14 بازی او برای تیم جدیدش است. امید ابراهیمی دیگر ایرانی حاضر در قطر است که برای الوکره بازی می‌کند و در این سال یک گل زده و سه پاس گل هم داده است. فرشید اسماعیلی هم یکی از بازیکنانی است که در تابستان لژیونر شد و در 10 بازی برای العربی یک گل به‌ثمر رسانده است. احسان حاج‌صفی هم از ابتدای این فصل به آاک رفته و در 13 بازی در رقابت‌های مختلف برای این تیم یونانی 2 گل زده و 5 بار هم تیمش کلین‌شیت کرده است. فوتبال ایران در این فصل دو نماینده جدید در لیگ امارات دارد. مهدی قایدی و احمد نوراللهی در این فصل برای الشباب به میدان می‌روند که نوراللهی در 10 بازی 2 گل و قایدی هم در همین تعداد مسابقه 3 گل و یک پاس گل داشته است.
رضا قوچان‌نژاد هم در سال 2021 در ترکیب زوله 4 گل زد اما در انتهای فصل از این تیم هلندی جدا شد و فعلا بدون‌تیم است. پیام نیازمند یکی دیگر از لژیونرهای جدید فوتبال ایران است که به‌تازگی به پورتیموننزه پیوسته و تنها در دو مسابقه این تیم در جام حذفی فرصت بازی پیدا کرده که 4 بار هم دروازه‌اش باز شده است. محمد نادری هم در تابستان از استقلال جدا شد و به ترکیه رفت تا برای تیم دنیزلی بازی کند. حاصل 14 بازی نادری در آلتای یک پاس گل و یک کلین‌شیت بوده است. علی کریمی هم در ابتدای سال 2021 در ترکیب الدوحیل به جام‌جهانی باشگاه‌ها هم رسید و دو بازی برای تیمش انجام داد که یک پاس گل در این مسابقات به نامش ثبت شد. یک گل در جام حذفی و دو پاس گل در لیگ عملکرد کریمی در تیم قطری بود اما پس از امضای قرارداد با کایسری ترکیه دچار مصدومیت شد تا اخباری درباره فسخ قراردادش با این تیم منتشر شود اما ظاهرا هنوز در لیست کایسری قرار دارد. او هنوز نتوانسته برای تیم جدیدش به میدان برود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما